سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

احداث باغ مادری درختان میوه مناطق معتدل و سردسیری در کرمانشاه

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، گفت: طرح احداث باغ مادری درختان میوه مناطق معتدل و سرد سیری در راستای توسعه سطح باغات استان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر علی جلیلیان در خصوص طرح احداث باغ مادری درختان میوه مناطق معتدل و سرد سیری، گفت : این طرح در راستای برنامه های افزایش سطح باغات استان کرمانشاه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 35 هزار هکتار باغ در سطح استان کرمانشاه وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه احداث 3500 هکتار باغ جدید از جمله برنامه های توسعه ای استان می باشد و احداث این باغات جدید نیاز به نهال دارد، این طرح مورد توجه قرار گفته است.

جلیلیان افزود: برای احداث این میزان باغ حدود دو میلیون نهال مورد نیاز است که باید از ارقام استاندارد و برتر باشند

وی ادامه داد: لازمه تولید نهال خوب و عاری از ویروس، وجود باغ مادری مناسب است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این باغ مادری در سطح هفت هکتار احداث می شود، ابراز داشت: پیش بینی می شود از این سطح حدود چهار میلیون و200 هزار پیوندک تولید شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ارقام برتر درختان میوه درختان میوه با توجه به شرایط آب و هوایی یک منطقه، توسعه و اصلاح باغات قدیمی و ... از جمله کاربردهای پیوندک است، اذعان داشت: پس از پیوند این پیوندک ها در نهالستان، نهال تولید می شود و این نهال های تولیدی به کشاورزان فروخته می شود.

جلیلیان گفت: پیوندک های درختان میوه این باغ مادری شامل سیب، گلابی، هلو، شلیل، زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و ... می باشد.

هزینه اجرای این طرح 660 میلیون تومان است و طرح احداث باغ مادری درختان میوه سردسیری یک طرح10 ساله است که از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، میوه ، سردسیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.