سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمترين ميزان محبوبيت رامني و اوباما در ميان نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا

نتايج نظرسنجي مرکز تحقيقاتي پيو در واشنگتن نشان مي دهد ميت رامني و باراک اوباما در بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا طي بيست سال گذشته، از کمترين ميزان محبوبيت برخوردارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،اين نظرسنجي که مرکز تحقيقاتي پيو آن را با مشارکت روزنامه واشنگتن پست در فاصله بيستم تا بيست و سوم سپتامبر انجام داده است روز دوشنبه منتشر شد.
54 درصد از آمريکايي ها در پاسخ به سوالات اين نظرسنجي گفتند از انتخاب رامني و اوباما به عنوان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا راضي هستند در حالي که چهل درصد اعلام کردند چندان از اين انتخاب راضي نيستند يا ابدا رضايت ندارند.
درصد راي دهندگاني که امسال از انتخاب نامزدهاي انتخابات ابراز رضايت کرده اند در مقايسه با همه انتخابات رياست جمهوري که از سال هزار و نهصد و نود و دو تا کنون در آمريکا برگزار شده ،‌ از همه نظرسنجي هاي قبلي پايين تر بوده است.
در سپتامبر 2008 ، 72 درصد از آمريکايي ها از انتخاب نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آن سال ابراز رضايت کردند.
ميزان رضايت شرکت کنندگان در نظرسنجي در سالهاي 1996 ،2000 و 2004 نيز به ترتيب شصت و يک ، شصت و چهار و شصت و شش درصد بوده است.
آخرين نظرسنجي در اين خصوص که از بين هزار و پنج نفر بزرگسال انجام شد و 838  نفر از آنها در فهرستهاي انتخاباتي ثبت نام کرده بودند نيز نشان داد ميزان رضايت مردم از نامزدهاي انتخابات تقريبا در مقايسه با ماه ژوئن تغيير چنداني نکرده است.
در نظرسنجي ماه ژوئن 56  درصد از پاسخ دهندگان گفتند از انتخاب رامني و اوباما راضي هستند.
 راي دهندگان طرفدار دموکراتها در مقايسه با هواداران جمهوريخواهان نتايج بهتري را در اين نظرسنجي ارائه کردند.
نتايج حاکي است 66  درصد از هواداران دموکراتها گفته اند از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري 2012  آمريکا راضي هستند يا بسيار رضايت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.