سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس گروه پارلمانی اندونزی:

خواستار همکاری علمي با ایران هستیم

با توجه به تبادل دانشجویان و اساتید هم اکنون خواستار همکاری بیشتر بین ایران و اندونزی در زمینه فناوری رسانه و تکنولوژی هستیم.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، احمد نزار رئیس گروه پارلمانی  اندونزی طی سخنرانی در ملاقاتی که با قائم مقام وزیر علوم عصر امروز در سالن همایش های این وزارت خانه داشته است، گفت: تاکنون سه جلسه ملاقاتی بین ایران و اندونزی برگزار شده که این جلسات ملاقات در راستای ارتقا روابط 2 جانبه موثر است و موجب بیشتر شدن تبادل دانشجویان بین ایران و اندونزی می شود.
وی افزود:  پژوهشگران ایرانی در زمینه پژوهش تلاش زیادی دارند هم اکنون ما خواستار همکاری بین اندونزی و ایران درراستای پژوهش ها،‌ فناوری رسانه و تکنولوژی هستیم چنانچه در کشور اندونزی تلویزیون دیجیتال راه اندازی شده است.
 
 
*** تحصیل 5 دانشجوی بورسیه دکتری در سازمان علمی صنعتی ایران
 
 اکبری رئیس سازمان علمی و صنعتی ایران در ادامه طی سخنرانی  گفت: یک سال و نیم قبل با هیئت ایرانی به کشور اندونزی سفر کردیم که بین ایران و دانشگاه اسلامی اندونزی ملاقاتی صورت گرفت که در آن تفاهم نامه  ای امضا شد که هم اکنون در زمینه های متفاوت ازجمله صنعتی،‌ بیوتکنولوژی، برق، کامپیوتر و نمک زدایی پژوهشگران ایرانی در حال فعالیت هستند.
 وی افزود: ما افتخار می کنیم  که 5 دانشجوی بورسیه دکتری را از کشور اندونزی داشته باشیم.
 
 
*** آمادگی  برای حضور 25 دانشجوی  اندونزی در دانشگاه بین المللی  امام خمینی(ره)
 
 لطفی رئیس  پژوهشگاه زیست فناوری در ادامه این ملاقات گفت:  در انستیتو ملی بیوتکنولوژی  فعالیت های زیادی با اندونزی داشته ایم که منجر به امضا تفاهم نامه با مرکز تحقیقات اندونزی شده است.
 وی افزود:  هم اکنون کارگروه  تخصصی تشکیل شده که 6 پروژه را نیز تعریف کرده ایم هم اکنون طرف ایرانی برای کشور اندونزی در راستای برقراری ارتباط هر چه بیشتر تشکیل شده که ما حدود دو سال است که منتظر معرفی طرف اندونزی هستیم.
 آل بویه رئیس دانشگاه  بین المللی  امام خمینی (ره)  در ادامه گفت:  رسالت اصلی دانشگاه بین المللی امام خمینی گسترش روابط است چنانچه تاکنون حدود 5 هزار نفر از 95 ملیت در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در رشته های مختلف از جمله زبان فارسی مشغول تحصیل هستند.
 وی افزود: هم اکنون ما آمادگی کامل برای تبادل دانشجو، استاد و انجام پژوهش های مشترک  دانشگاه  بین المللی امام خمینی(ره)  در رشته های  مختلف  علوم را داریم.
 آل بویه تصریح کرد: هم اکنون آمادگی داریم تعداد 285 دانشجو در رشته های مختلف  دانشگاهی  به صورت 10 نفر در کارشناسی ،‌10 نفر در کارشناسی ارشد و 5 نفر در دکتری را پذیرش  کنیم.
 
 
*** آمادگی  برای جذب  دانشجویان اندونزی  توسط اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی
 
 عمادی مدیر کل  دانشجویان غیر ایرانی در ادامه گفت:  اداره کل دانشجویان غیر ایرانی  مدیریت و جذب تحصیل دانشجویان غیر ایرانی را بر عهده  دارد.
 وی افزود:  جذب و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی با مدیریت روابط بین الملل صورت می گیرد و هم اکنون ما میزبان دانشجویان کشور اندونزی هستیم.
 عمادی تصریح کرد:  اداره کل امور دانشجویان  غیر ایرانی آمادگی خود را برای جذب دانشجویان  اندونزی اعلام می کند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.