سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداري و مالي سازمان پزشكي قانوني كشور؛

قانون فوق العاده خاص با وجود تصویب، اجرایی نشد

با وجود تصویب قانون فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی،تا کنون شاهد اجرايي شدن آن نبوده ایم به همین دلیل تحول جدی براي جذب پزشكان در سازمان پزشكي قانوني كشور صورت نگرفته است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر حميد داودآبادي در مراسم توديع و معارفه مديركل پزشكي قانوني استان كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به كمبود نيروي متخصص در پزشكي قانوني افزود: كار در سازمان پزشكي قانوني كشور به دليل پايين بودن مزايا، سختي و صعوبت و سر وكار داشتن با حقوق مردم دشواري و شرايط خاص خود را دارد به همين دليل پزشكان تمايلي چنداني براي كار در اين سازمان ندارند.
 
وي ابراز اميدواري كرد با اصلاح چارت سازمان كه در دست اقدام است و جذب نيروي متخصص بخشي از مشكلات سازمان در خصوص كمبود نيرو رفع و خدمات به شكل مطلوب‌تري به مردم ارائه شود.
 
معاون اداري و مالي سازمان پزشكي قانوني كشور با تأكيد بر اينكه پزشكي قانوني دستگاهي كارشناسي و وابسته به قوه قضائيه است كه 70 درصد همكاران سازمان كارشناس و پزشك هستند، اظهار داشت: به طور متوسط هر سال 2.5 ميليون پرونده در پزشكي قانوني بررسي مي شود و حدود يك سوم پرونده هاي قضايي بدون اظهار نظر پزشكي قانوني صلاحيت صدور حكم پيدا نمي كند.
 
دكتر داودآبادي در اين مراسم همچنين با تقدير از تلاش‌هاي دكتر غلامزاده در مدت تصدي اداره كل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد و با اشاره به همکاری دستگاه‌هاي اجرايي و قضايي استان خواستار تداوم اين همكاري و مساعدت در زمان تصدي دكتر اميني در پزشكي قانوني استان شد تا زمينه ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.