سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

احتمال بيشتر ابتلا به سرطان پروستات در مصرف كنندگان هورمون های مردانه

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : يكي از عواملي كه شانس ابتلا به سرطان پروستات مصرف هورمون هاي مردانه بدون مجوز پزشك است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دكتر امير مهدوي ظفر قندي با اشاره به اهميت سرطان پروستات اظهارکرد : اين بيماري يكي از شايع ترين سرطان ها بین مردان در كشورهاي غربي است كه در مراحل اوليه اش هيچ نشانه اي ندارد .

وي در ادامه با اشاره به ديگر عوامل موثر در ابتلا به اين سرطان تصريح كرد : يكي ديگر از عواملي شانس ابتلا به اين سرطان را در مردان افزايش مي دهد استرس ، رژيم غذايي پرچرب و تماس با كادميوم در محيط كار است .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به تاثير زمينه هاي ژنتيكي در ايتلا به سرطان پروستات خاطر نشان كرد : در افرادي كه در خانواده شان سابقه ابتلا به اين سرطان را در سن كمتر از 55 سالگي داشته اند تاثير عوامل بين 3 تا 5 برابر بيشتر مي شود .

دكتر مهدوي ظفر قندي در ارتباط با روش هاي پيشگيري و شناسايي اين بيماري در مراحل اوليه بيان كرد : با انجام يك آزمايش موسوم به دي.اس. اي. كه براي مردان بالاي50 سال سالي يك بار توصيه مي شود مي توان علائم اوليه بيماري را شناسايي كرد .

وي با اشاره به ديگر بيماري هاي شايع مردانه خاطرنشان كرد : يكي ديگر از شايع ترين بيماري هاي مردانه بزرگي خوش خيم پروستات در مردان سالمند است كه به طور طبيعي در حدود نيمي از مردان در سنين بالا ايجاد مي شود .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به علائم اين بيماري ها تاكيد كرد : از شايع ترين علائم اين بيماري تكرر ادرار و عدم تخليه خوب مثانه است و در مراحل پيشرفته اين علائم به بي اختياري ادراري تبديل ميشود و حتي ممكن است در برخي از موراد بسيار حاد اين بيماري منجر به بسته شدن راه خروج ادرار شود .

دكتر مهدوي ظفرقندي با بيان اينكه لين بيماري به دليل تغييرات عروقي در بدن به وجود مي آيد تاكيد كرد : اين بيماري در مراحل پيشرفته براي درمان نياز به مداخله جراحي دارد . /س

برچسب ها: سرطان ، پروستات ، مردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.