سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم تظاهرات گسترده بحريني ها عليه رژيم آل خليفه

تظاهرات گسترده بحريني ها عليه رژيم آل خليفه ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ ائتلاف انقلابي جوانان بحريني دور جديدي از تحرکات انقلابي خود را با شعار «در دفاع از نواميس خود آماده شهادتيم» آغاز کرد. اين تظاهرات در اعتراض به اقدام نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه در بازداشت زنان بحريني و حمايت از مواضع آيت الله عيسي قاسم روحاني برجسته اين کشور است مبني بر اين که بايد با هر کسي است که به نواميس بحريني متعرض مي شوند مقابله کرد. نيروهاي امنيتي در حمله به منازل مردم پانزده نفر را بازداشت کردند.

فادي السيد گزارشگر اين شبکه در گزارشي افزود: سرکوبگري ها و بازداشت ها عليه تظاهرکنندگان بحريني در بيش از يک سال و نيم گذشته ادامه دارد. تظاهرکنندگان به صورت مسالمت آميز خواهان استقرار آزادي هاي عمومي و آزادي زندانيان سياسي از زندان هاي رژيم آل خليفه هستند. نيروهاي امنيتي رژيم که از حمايت نظاميان آل سعود برخوردارند در آخرين سرکوبگري هاي خود به شماري از منازل شهروندان بحريني حمله و پانزده نفر را بازداشت کردند.

بحريني ها در اين اعتراض به اين بازداشت ها تظاهرات گسترده اي برگزار و تاکيد کردند ملت بحرين تسليم اين فشارها و سرکوبگري ها نمي شود. معترضان بحريني در جزيره ستره با سردادن شعار رژيم آل خليفه سرنگون باد، خواهان استقرار نظامي دموکراتيک در اين کشور شدند. بحريني ها با برگزاري تظاهرات گسترده در مناطق دار کليب و سنابس خواهان خروج نظاميان اشغالگر سعودي از بحرين و محاکمه شکنجه گران رژيم و مقامات ارشد آن  حمد بن عيسي ديکتاتور بحرين و خليفه بن خليفه نخست وزير اين رژيم شدند. زنان بحريني نيز نقش گسترده اي در اين تظاهرات دارند. آنان خواهان آزاد شدن فعالان سياسي زنداني اين کشور به ويژه نبيل رجب و حسن مشيمه از فعالان حقوقي بشري اين کشور هستند.

برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، ال خلیفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.