سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ در بيمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد؛

نخستين جراحی مغز به روش مانیتورینگ داخل مغزی انجام شد

درمان جراحی صرع به روشن مانیتورینگ داخل مغزی وکاشت الکترود برای نخستين‌بار در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ پرفسور گرجي در این خصوص گفت: بیماری صرع یکی از تظاهرات شایع بیماری‌های مغز و اعصاب است که متاسفانه در حدود 20 درصد از مبتلایان به درمان دارویی پاسخ نمی‌دهند و روش کاشت الکترود داخل مغزی براي تعیین دقیق محل شروع تشنج قبل از عمل جراحی یکی از روش‌های بسیار پیچیده و حساس است که برای نخستين‌بار در کشور با همکاری متخصصان بیمارستان رضوی و اساتید برجسته از دانشگاه‌های آلمان انجام شد.

وی افزود: در ایران با جمعیت 75 میلیون نفر حدود 20 تا 30 هزار صرع مقاوم به درمان وجود دارد که احتمال بهبودی آنها با روش جراحی به روش مانیتورینگ داخل مغزی وجود دارد و در واقع این روش برای بیمارانی که با روش‌های غیر تهاجمی اسکان جراحی برای آن‌ها مقدور نیست بسیار موثر است.

گرجي در خصوص سودآوری ملی این عمل تصریح کرد: از آنجایی که درمان جراحی باعث بهبود کامل این بیماران و بازگشت آنها به جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی در دراز مدت می‌شود، لذا انجام عمل جراحی در صرع‌های مقاوم به درمان در طولانی مدت و باعث کاهش هزینه‌های درمان و نیز کاهش بار روانی واجتماعی ناشی از حملات مکرر برای بیمار و خانواده خواهد شد. /س

برچسب ها: جراحی ، مغز ، مانیتورینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
پدرام فرزین
۲۳:۰۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۱
سلام من چگونه میتوانم این عمل را انجام بدهم
محمد جعفر حیدریانمن
۱۹:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
من 24سال صرع دارم که با دارو درمان نمی شه چه کار کنم