سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نمايشگاه تخصصی كتاب امام رضا(ع) افتتاح شد

همزمان با دهه كرامت رضوی، نمايشگاه تخصصي كتاب امام رضا(ع) در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي افتتاح شد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در اين نمايشگاه از 114عنوان كتاب جديد مرتبط با شخصیت امام رضا(ع) رونمايي شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حاشيه اين نمایشگاه گفت: با تاكيدات آيت‌الله واعظ طبسي از سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي موضوع تحقيق و پژوهش در آستان قدس رضوي به صورت جدي در دستور كار قرار گرفت.

حجت‌‌الاسلام علی‌اکبر الهی خراسانی افزود: بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي با هدف تلاش در جهت تقويت توان علمى و آموزشى موسسات فرهنگى و مراكز آموزش عالى كشور و انجام فعاليت هاي پژوهشهاى علمى در جهت ترويج و نشر فرهنگ اسلامى در سال1363 تاسيس شد و امروز با توليد، چاپ و عرضه 12 ميليون نسخه كتاب در 2هزار عنوان از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

وي تصريح كرد: به مناسبت دهه كرامت رضوي این مرکز پژوهشی114 عنوان کتاب را در نوبت اول و 279 جلد کتاب را در نوبت‌های بعدی به چاپ رسانده است. الهي خراساني در ادامه با بيان اينكه در اين نمايشگاه مجموعا 393 جلد کتاب در تیراژ بيش از 50 هزار جلد با محوریت حضرت رضا(ع) از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است، بیان کرد: این کتاب‌ها با محوریت حضرت رضا(ع) و در خصوص زندگانی، سیره و سخنان آموزنده و گهربار آن حضرت به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو، آذری، فرانسه، تاجیکی، بنگالی، ترکی استانبولی، ترکی و آذری ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

انتشار بيست و سومين جلد المعجم

وي در ادامه با اشاره به چاپ جلد بيست و سوم كتاب «المعجم في فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته» در ايام ميلاد امام رضا(ع) گفت: جلد بيست و چهارم اين فرهنگ‌نامه قرآني كتاب كه به بررسي تفصيلي لغات و نقل آراي علماي شيعه و سني درباره آيات كريمه قرآن مجيد مي‌پردازد نيز به زودي آماده چاپ خواهد شد.

همايش فرهنگ مجاوری و زائر پذیری

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به برگزاري اولین همایش علمی- پژوهشی ‹‹فرهنگ مجاوری و زائر پذیری›› هم‌زمان با دهه کرامت رضوی، تصريح كرد: این همایش در دو مرحله تدارک دیده شده و ۶ مهرماه جاری از سوی گروه مطالعات فرهنگی زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

الهی خراسانی با بيان اينكه این همایش با حضور شخصیت‌های فرهنگی کشور و مدیران ارشد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود تصریح کرد: ‹‹فرهنگ میزبانی و میهمانی››و ‹‹نقش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در تقویت و توسعه فرهنگ مجاوری و زائرپذیری›› از محورهای اصلی برگزاری این همایش است. وي در پايان گفت: آداب و اخلاق میزبانی در تعالیم رضوی و مهمانی در تمدن ایران زمین، ارزش هم‌جواری با اهل بیت(ع) و آداب آن، تأثیر متقابل فرهنگ مجاوران و زائران و نگاهی تاریخی به زیارت و فرهنگ زائرپذیری در مشهدالرضا(ع) از مباحثي است كه در اين همايش به آن پرداخته مي‌شود/س

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، امام رضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.