سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرطی که رجوی برای خروج از اشرف گذاشته بود

سرکرده گروهک تروريستي منافقين در پیامی رسماً اعلام کرد که برای همکاری در امر انتقال اعضای سازمان به یک کشور ثالث باید 200 میلیون دلار دریافت کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از «انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه»، مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروريستي منافقين به دنبال آن بود که با مظلوم‌نمایی و شانتاژ تبلیغاتی و طرح دریافت غرامت، افکار عمومی را از مسئله اخراج منافقین و جنایات تروریستی آنها منحرف کند.

رجوی در پیامی رسماً اعلام کرد که برای همکاری در امر انتقال اعضای سازمان به یک کشور ثالث باید 200 میلیون دلار دریافت کند. وی در بیانیه‌ای در 25 آبان 1388 پیشنهاد کرد که در ازای کار و تلاش 23 ساله گروهک منافقین و هزینه‌هایی که در پادگان اشرف صرف کرده‌اند دویست میلیون دلار پرداخت شود.

خواست مسعود رجوی مبنی بر دریافت غرامت 200 میلیون دلاری در حالی است که وی به دلیل اینکه از سوی دولت و مردم عراق تروریست شناخته می‌شود، فعلاً در سوراخی خزیده و گهگاه بیانیه و اطلاعیه‌هایی منتسب به وی در رسانه‌های این فرقه منتشر می‌شود.

از آنجا که سازمان منافقین در لیست گروه‌های تروریستی بسیاری از کشورها و از جمله کشور عراق قرار دارد، مطابق قانون اساسی عراق دولت موظف است تروریست‌ها را از خاک خود اخراج کند. اعضای فرقه رجوی بر اساس قانون اساسی عراق باید از این کشور اخراج شوند یا به یک کشور ثالث کوچ کنند. تا کنون هیچ کشوری پذیرای این گروهک تروریستی نشده است.

بر این اساس پیشنهاد مسعود رجوی شگفت انگیزتر به نظر می‌رسد، چرا که منافقین بعد از دو دهه فعالیت تروریستی هنوز در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و زمان زیادی از خروج نام آن از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، آن هم به دلایل کاملاً سیاسی نمی‌گذرد. این سازمان رسماً در نشریات خود مسئولیت اقدامات تروریستی متعددی را در ایران بر عهده گرفته و بیش از دوازده هزار ایرانی را که بیشتر آنان غیر سیاسی و غیر نظامی بودند به شهادت رسانده است.

در کنار این کشتارها، کردهای شمال عراق نیز هنوز فریادهای مریم رجوی را در عملیات مروارید در سال 1991 میلادی از یاد نبرده‌اند که بر سر سربازانش فریاد می‌کشید: کردها را با تانک‌هایتان زیر بگیرید و گلوله‌هایتان را برای سپاه پاسداران ایران نگه دارید. شیعیان عراق نیز از حملات منافقین، در قالب ارتش خصوصی صدام، در جریان سرکوب انتفاضه شعبانیه بی نصیب نماندند.

مسعود رجوی بیش از هرکسی به جنایات متعدد فرقه‌اش آگاه است، جنایاتی که در مورد بسیاری از اعضای معترض نیز اعمال شده. اخیراً اخبار هولناکی از نحوه رفتار با معترضان داخلی و حتی قتل و کشتار آنها به بیرون درز کرده است.

در چنین شرایطی ادعای وی به قول معروف فرار به جلو یا همان دست پیش گرفتن است.

مسعود رجوی می‌داند که وی و بسیاری از فرماندهان این فرقه پرونده‌های سنگینی در قتل و کشتار و ترور دارند و باید محاکمه شوند. در واقع وی با طرح چنین ادعاهایی به دنبال انحراف افکار عمومی و رسانه‌ها از اصل موضوع یعنی جنایات آنها در طول 23 سال گذشته است.

سرکرده تروریست‌های منافق در پاسخ این سوال که چه کسی باید غرامت این جنایت‌ها را پرداخت کند؟‌ حتماً دولت عراق را در جایگاه پاسخگو قرار می‌دهد و چنین نتیجه می‌گیرد که دولت عراق اولاً نباید فرماندهان این گروهک را محاکمه یا استرداد کند و ثانیاً این سازمان بابت 23 سال تلاش در پادگان اشرف و کشتار مردم عراق و ایران به عنوان قاتلین حرفه‌ای باید خسارت هم بگیرد.

انتهای پیام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.