سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تپش قلب هنگام استراحت، نشانه نوعی بیماری زمینه ای است

تپش قلب هنگام استراحت نشانه نوعی بیماری زمینه ای در افراد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس مركز جراحی قلب مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: تپش قلب حالتی است كه در آن فرد متوجه سرعت یا قدرت غیر طبیعی یا نامنظم بودن ضربان قلب خود می شود.

كریمیان افزود: افزایش ضربان قلب در فعالیت های ورزشی امری طبیعی است و ممكن است تا چند دقیقه بعد از این فعالیت نیز تپش قلب احساس شود.

وی تصریح کرد: این حالت مشكلی را در افراد ایجاد نمی كند و نباید موجب نگرانی شود.

این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، استرس و اضطراب را از شایع ترین علت بروز افزایش تپش قلب در افراد دانست و گفت: تداوم این موضوع می تواند به بیماری های قلبی و عروقی منجر شود و انجام حركات آرامش بخش ورزشی می تواند به تعدیل وضعیت روحی و روانی فرد كمك  كند.

كریمیان یادآورشد: در صورتی كه تپش قلب بدون علت همراه با درد قفسه و تنگی نفس باشد، فرد باید در كوتاهترین زمان ممكن به متخصص مربوطه مراجعه كند.

وی كم تحركی و كم خونی را از دیگر علل بروز تپش قلب در افراد اعلام و خاطرنشان كرد: مصرف زیاد برخی نوشیدنی ها مانند كافئین، قهوه و مواد حاوی كولا نیز در افزایش تپش قلب افراد بسیار تاثیر گذار است./ب

برچسب ها: تپش ، قلب ، استراحت ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
عالی بود واقعا ممنونم