سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه تجاری سازی طرح های تحقیقاتی در دستور کار ایدرو

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: برای ورود به طرح های تحقیقاتی تولیدی که قابلیت تجاری شدن داشته باشد ،اعلام آمادگی می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا شافعی در بازدید از مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: حدود یک هزار و 300 مورد مراجعه ایده های نو به سازمان گسترش انجام شده که 277 مورد آنها منجر به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی شده است که از این میان تعداد محدودی به  مرحله تولید می رسد.

وی با بیان اینکه برای کارهای تحقیقاتی و تجاری شدن آنها ضعف و کاستی وجود دارد ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی ایده و طرح مورد بررسی قرار می گیرد، اما در مرحله اجرا، این ایده ها یا تجاری نمی شوند یا در عرصه رقابت و ورود به بازار باز می مانند.

مدیرعامل ایدرو تصریح کرد:در حال حاضر تلاش ما این است مواردی را که قابلیت تجاری شدن بیشتری دارند را مورد حمایت گسترده تری قرار دهیم.

وی با تاکید برگسترش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تصریح کرد:به این منظور در مراکز تحقیقاتی حضور پیدا خواهیم کرد و به طور مستمر با دانشگاه های مختلف در ارتباط خواهیم بود.

شافعی با اشاره به فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی بیان کرد: در این مرکز و 43 واحد وابسته به آن تحقیقات خوبی انجام شده و امکانات بسیاری نیز در این مراکز وجود دارد که ما علاقمندیم با چنین مراکزی همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به حمایت این سازمان از طرح های تحقیقاتی که در انتهای کار منجر به تولید محصول می شود و دارای قابلیت تجاری شدن نیز هستند، اظهارداشت : آمادگی داریم با مراکز پژوهشی،دانشگاهی ،محققان فردی و سازمان های علاقمند که چنین طرح هایی در اختیار دارند،همکاری کنیم و امکانات حمایتی لازم را نیز در اختیار آنها قرار می دهیم.

شافعی با بیان این که اخیرا نیز اجرای طرح های نوین به سازمان گسترش محول شده ،عنوان کرد: احتمال می رود این امر تا حدی در پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده برای صنایع نوین موثر باشد.

وی یادآور شد صنایع نوین در 11 حوزه تعریف شده و اگر کسانی بتوانند طبق این تعریف در این حوزه فعالیت و اثبات کنند که این طرح ها توانایی رسیدن به تولید را دارد و صرفا منجر به صرف هزینه نخواهد بود، حمایت از آنها انجام می شود.

لازم به ذکر است در جریان این بازدید رئیس هیات عامل ایدرو روند پیشرفت توافق هایی را که در سال های قبل بین ایدرو و مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی انجام شده است ، مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را در خصوص تکمیل این طرح ها صادر کرد.

این پروژه ها شامل دفتر مرکزی ،گیاهان دارویی،پژوهشکده های ابن سینا،رویان،برق دو واحد،توسعه تکنولوژی سه پروژه،پژوهشکده صنایع شیمیایی و علوم پایه کاربردی دو پروژه است.

همچنین واحد نیمه صنعتی تولید پودر ژل آلوئه ورا،واحد طراحی و ساخت UPS هایی با خروجی سه فاز و قابلیت موازی ،واحد نیمه صنعتی تولید عصاره آنتی اکسیدانی از برگ سبزچای با ظرفیت هشت کیلوگرم عصاره خشک در روز و بخش ساخت دکل های حفاری چاه های نفت از جمله بخش هایی بود که رئیس هیات عامل ایدرو از آنها بازدید کردعب/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.