سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ابتکار روشندل بادرودي برای فارسي خواني بر روي گوشي هاي تلفن همراه

روشندل بادرودي با برنامه نويسي برروي گوشی هاي تلفن همراه توانست براي اولين بار روشندلان را با خواندن متون فارسي در صفحه گوشی هاي تلفن همراه خود خوشحال نمايد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان عبدالله سپهري مي گويد:افراد نابينا و كم بينا فقط در گذشته طبق برنامه نرم افزاري مي توانستند فقط پيام هاي گوشي را كه با پيام كوتاه ارسال مي شد بخوانند و يا فقط پيام هايي راكه به صورت فنگليش تايپ مي شد مي توانستند بفهمند ولي با اين برنامه كليه برنامه هاي ارسالي و دريافتي حتي دریافت برنامه هاي اينترنتي و صفحات رایانامه خود را مي توانند از طريق گوشي بشنوند وكنترل نمايند.

سپهري در مدت سه سال و به صورت خود جوش اين برنامه را براي گوشي همراه خود طراحي نموده است و مي گويد : در اين مدت چهار گوشي تلفن همراه را به علت كار فراوان فرسوده نموده است و براي اجراي اين برنامه بيش از چهار هزار ساعت با گوشي هاي همراه خود كار كرده است.

از ديگر قابليت هاي اين برنامه اين است كه كليه تنظیمات گوشي را به فارسي براي روشندلان و كم بينايان مي خواند وروشندلان مي توانند به تنهايي تنظيمات گوشي خود را بدون آشنايي به زبان انگليسي تنظيم نمايند و حتي اعداد را كه در گذشته به زبان لاتين خوانده مي شد اكنون به فارسي خوانده مي شود و به صورت سه رقمي براي كاربران عرضه مي كند.

عبدالله سپهري روشندل مبتكر بادرودي مي گويد :تنها مشكل اين برنامه در حال حاضر اين است كه متون فارسي مقداري با لهجه غير عادی بيان مي شودكه اميدوارم در آينده نزديك با حمايت مسوولان و صندوق هاي حمايت از ابتكارات و ابداعات بتوانم اين مشكل را نيز حل كنم و به صورت كامل متناسب سازي زباني و بومي براي ايرانيان و فارسي دوستان را فراهم كنم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.