سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه روابط با ایران، پیام سفر داوداوغلو به تهران

آسوشیتدپرس گزارش داد: داوداوغلو با سفر به تهران پس از تحریم تازه اوباما، این پیام را به کاخ سفید داد که روابط با ایران را از دست نمی دهد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، داوداوغلو پس از ورود به تهران مورد استقبال علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت.

احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه برای یک سفر دو روزه وارد تهران شده است. وزارت خارجه ترکیه گفته داوداوغلو در این سفر درباره مسئله هسته‌ای ایران و تحولات سوریه و عراق با مقام های این کشور گفتگو می‌کند.

داوداوغلو پس از ورود به تهران به اتفاق علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به دیدار محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران رفته است و قرار است پس از گفتگو با او، مذاکراتی هم با وزیر خارجه ایران داشته باشد.

روابط خارجی ایران، ترکیه

سفر وزیر امور خارجه ترکیه به ایران در حالی انجام می‌شود که تحریمهای بین المللی علیه ایران شدیدتر شده و از جمله آخرین خبرها حاکی است که دولت‌های اروپایی در مورد منع واردات نفت خام ایران به اتحادیه اروپا به توافق اولیه دست یافته‌اند.

با این حال وزیر انرژی ترکیه گفت: داد و ستد شرکت نفت این کشور با ایران ادامه پیدا می کند، مگر آنکه اتفاق تازه ای بیفتد.
ترکیه 30 درصد نفت مورد نیازش را که بالغ بر ۲۰۰ هزار بشکه در روز است از ایران وارد می کند.

روابط ایران و ترکیه
بر خلاف غرب که برای منزوی کردن ایران به دلیل ادامه برنامه هسته ای این کشور تلاش می کند، ترکیه در سالهای گذشته روابط اقتصادی بیشتری با ایران برقرار کرده.

این موضوع بویژه ناخرسندی ایالات متحده را به دنبال داشته که در پی فشار بیشتر بر ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته ای این کشور است.

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، در ماه دسامبر سال میلادی گذشته، از ترکیه خواست تحریمهای تازه ای علیه ایران وضع کند.

بایدن در گفتگو با روزنامه حریت گفت: ما از شرکای خود از جمله ترکیه می خواهیم برای وضع تحریمهای تازه علیه ایران گام بردارند.

ترکیه تاکید کرده که خود را ملزم به رعایت تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران می داند، ولی به رعایت تحریمهای یکجانبه ایالات متحده و اروپا پایبند نیست./ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.