سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برگزاری نخستین جشنواره ملی خرما در خشت

نخستین جشنواره ملی خرما 6 مهر‌ماه امسال در شهر خشت کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  خرد  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این خبر گفت: استان فارس با برخورداری از 31 هزار و 317 هکتار سطح زیر کشت و تولید 131 هزار و 231 تن خرما به لحاظ سطح زیر کشت و تولید در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.
وی افزود: در 13 شهرستان خرماخیز استان فارس حدود 100 رقم خرما شناسایی شده که چهار رقم به ترتیب شاهانی، زاهدی، کبکاب و پیارم دارای سطح زیر کشت عمده هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شهرستان کازرون با سطحی معادل 4 هزار و 600 هکتار، یکی از مناطق عمده تولید خرما در استان فارس است، گفت: سالانه حدود 30 هزار تن خرما در باغ‌های مناطق تابعه خشت، کنار تخته، شاپور، بالاده و حومه کازرون تولید می‌شود.
خرد یادآور شد: شهر خشت، سطح عظیمی از خرما را به خود اختصاص داده است و در هر هکتار به طور متوسط 5/6 تن خرما برداشت می‌شود که سهم برداشت سالیانه کل شهر خشت حدود 27 هزار تن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به ارقام خرمای تولید شده در کازرون اشاره کرد و گفت: در کازرون 85 درصد کبکاب، 10 درصد قصب و پنج درصد سایر ارقام است و در کل شهر خشت بالغ بر 95 درصد به صورت کبکاب برداشت می‌شود./س

برچسب ها: خرما ، جشنواره ، خشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.