سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های صبح دوشنبه؛

رسيدگي قضايي به مالکيت نهاد رياست جمهوري بر ساختمان مشهور / بفرمائيد انجمن حجتيه چه مي‌خواهد كه مدعيان اصلاحات نمي‌خواهند؟!

تحریم 2 روزه گوگل توسط مسلمانان باعث افت سهام گوگل شد ، واکنش حاج سعید قاسمی به بازداشت فائزه‌، وزارت بهداشت 2ميليون قوطي شيرخشک خارجي مي‌خرد، مشاور خاتمي كدام «تاريخ ايراني» را مي‌نويسد؟!‌، این گرفتاری به ما تحمیل شد و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه‌های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

بفرمائيد انجمن حجتيه چه مي‌خواهد كه مدعيان اصلاحات نمي‌خواهند؟!

عضو فراكسيون افراطيون در مجلس ششم مي گويد انجمن حجتيه به دنبال حذف و نابودي ياران امام همچون هاشمي رفسنجاني است.

ناصر قوامي عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم گفته است: آيت الله هاشمي بايد همچون گذشته نقش ماندگار خود را در تاريخ ايفا كند و به افشاي مسائلي كه كشور را دچار بحران كرده است، بپردازد.

وي در گفت وگو با ايلنا، اظهار داشت: پس از رحلت امام(ره) اكثريت قاطع شخصيت هايي كه مورد اعتماد امام بودند به حاشيه رانده شدند، بنابراين امروز نه تنها جوسازي هاي تندي عليه خانواده آيت الله هاشمي بلكه نسبت به ياران امام(ره) صورت مي گيرد.

وي با بيان اينكه ضربه به آبروي هاشمي در واقع صدمه به بخش وسيعي از جامعه محسوب مي شود، عنوان كرد: ضد انقلاب ها در داخل و خارج دست در دست هم داده اند تا خانواده هاشمي را مورد تخريب قرار دهند چرا كه با مشاهده رسانه هاي خارجي نيز متوجه هجمه هاي آنها نسبت به آيت الله هاشمي مي شويم.

قوامي با اشاره به اينكه بدون شك انجمن حجتيه در راستاي انتقام، حذف و نابودي ياران امام همچون هاشمي نقش اساسي را ايفا مي كند، گفت: البته من معتقدم مهدي هاشمي نيز بايد همچون سايرين به كشور برگردد ولو اينكه به زندان برود. اگرچه جنجال هاي اخير نيز ارتباطي به شخص مهدي هاشمي ندارد و همانطور كه پيش از اين نيز گفتم تنها در راستاي نابودي ياران امام(ره) است.

وي با تاكيد بر ضرورت بازگشت هاشمي به تريبون نمازجمعه يادآور شد: البته بازگشت به تريبون نمازجمعه نيز مشكلي را حل نخواهد كرد، مگر اينكه آيت الله هاشمي همچون گذشته نقش خود را در تاريخ انقلاب ايفا كند و با جديت احتمال انحراف انقلاب از مسير خود را در صورت ادامه برخي سياست ها و تنگ نظري ها بيان كند.

درباره سخنان اين نماينده تندروي مجلس ششم نكاتي شايان ذكر است: نخست اينكه اگر طبق اظهارات وي، ملاك را صرفا حذف آقاي هاشمي بدانيم، طبيعتا بايد به ياد آورد كه همين حضرات مشاركتي در انتخابات مجلس ششم با القابي نظير عاليجناب سرخپوش، قتل هاي زنجيره اي و... كمر به حذف وي بستند و البته هيچ صدايي از عناصر فريبكاري نظير همين عضو فراكسيون مشاركت (رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس) در نيامد. در واقع اگر ملاك همين ادعاي آقاي قوامي باشد، مشاركتي هاي خط دهنده امثال اين نماينده سابق، از همه حجتيه اي تر هستند.

اما نكته دوم مهمتر است كه انجمن حجتيه با حضرت امام خميني(ره) به اعتبار احياي نظريه ولايت فقيه، بيرون آوردن اسلام از انزوا، و اصلاح نگاه انحرافي به موضوع مهدويت و انتظار، دشمني پيدا كردند. با اين وصف شبه اصلاح طلبان تندرو طي 2 دهه اخير به تدريج تبديل به مؤتلفان انجمن حجتيه شده و در تخطئه و تخريب گفتمان ولايت فقيه و پافشاري بر جدايي دين و سياست و سازش با رژيم هاي استكباري نظير آمريكا و انگليس راه همين گروهك انحرافي را در پيش گرفتند. بنابراين ادعاي امثال آقاي قوامي نوعي تجاهل العارف و رد گم كني ناشيانه تلقي مي شود. يك دليل روشن اين ادعا نيز همين است كه افراطيون مدعي اصلاح طلبي هرگز حاضر نيستند عليه مباني انحرافي نظريات انجمن حجتيه در حوزه هاي مذكور كمترين موضعي بگيرند چه آن كه اين مباني عينا تبديل به مباني افراطيون و جريان نفاق جديد شده است.

نكته سوم مغالطه در زمينه ايجاد نسبت اين هماني و كسادي ميان حضرت امام(ره)، ياران امام و خانواده آقاي هاشمي است!! آيا نقش آفريني علني برخي اعضاي خانواده آقاي هاشمي در فتنه سال 88 كه با هتاكي هاي علني عليه امام و رهبري و جمهوري اسلامي همراه بود، خدمت به انجمن حجتيه بود يا دفاع از امام و آرمان هاي ايشان؟!

لس آنجلس تايمز: ايران راه دور زدن تحريم ها را يافته است

ايران راه هاي فرار از تحريم هاي نفتي را پيدا مي كند.

اين خبر را روزنامه لس آنجلس تايمز منتشر كرد و نوشت: با وجود آن چيزي كه دولت اوباما اعمال شديدترين تحريم هاي اقتصادي تاكنون مي نامد، تهران در حال يافتن راه هاي قانوني براي فروش و معامله با مهمترين بازارهاي خود در آسيا است. اينها شامل تحريم نفتي اتحاديه اروپا و ممنوعيت آمريكا عليه نهادهاي مالي كه با بانك مركزي ايران معامله مي كنند، مي باشد.

اين رسانه آمريكايي تاكيد كرد: ژاپن آنچنان به خريد از ايران علاقمند است كه دولت اين كشور بيمه چند ميليون دلاري دريايي براي كشتي هايي كه حامل نفت خام ايران را تامين كرده است. رئيس جمهور ايران اخيرا اعلام كرد ايران دائما راه هاي جديدي براي دور زدن تحريم ها پيدا مي كند. او مي گويد ما نفت داريم و كشورهاي دنيا نيز به آن نياز دارند.

لس آنجلس تايمز در بخش ديگري از اين گزارش مي نويسد: ماه گذشته اولين تانكر بيمه شده توسط دولت هند، 94 هزار تن نفت خام ايران را به اين كشور منتقل كرد. هند همچنين به تعدادي از نهادهاي مالي ايران مجوز باز كردن حساب به روپيه در اين كشور آسياي جنوبي اعطا كرد تا محدوديت هاي بانكي آمريكا را دور بزنند. تحت يك مكانيسم تجاري هماهنگ شده با تهران در بهار جاري، هند مي تواند تا چهل و پنج درصد خريد نفت خود را از حساب هاي متعلق به ايران در بانك دولتي يو-سي -او با روپيه پرداخت كند. هند همچنين كالاهاي اساسي به ايران مي فروشد كه مي تواند با اثر تحريم ها مقابله كند.

نيگل كوشنر وكيل انگليسي متخصص تحريم ها و مدير اجرايي شركت حقوقي وين راك در لندن مي گويد «ايران آن چيزي را كه مي خواهد بدست مي آورد كمي بيشتر زمان و هزينه مي برد، ولي در كل چيزي را كه نياز دارند، پيدا مي كنند.»

بنابر نظر كارشناسان هيچكدام از اين مكانيسم ها تحريم هاي آمريكا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل را نقض نمي كند.

كارشناسان صنعت نفت مي گويند واردات ژاپن از ايران در ماه ژوئيه شديدا كاهش يافت. ولي ماه گذشته پس از آن كه دولت ژاپن يك بيمه 6/7 ميليارد دلاري براي تانكرها تامين كرد، مجدداً افزايش نشان مي دهد.

مشاور خاتمي كدام «تاريخ ايراني» را مي نويسد؟!

«تاريخ ايراني» كه تحريريه آن متشكل از تيم نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان است و در كنار سايت هاي «ديپلماسي ايراني» و «اقتصاد ايراني» تحت سرپرستي «محمد صادق خرازي» (مشاور ارشد سيدمحمد خاتمي) فعاليت مي كند، بدون كوچكترين اشاره اي به حمايت «حسن نزيه» از «سلمان رشدي» مرتد و همچنين نفاق سياسي- شخصيتي وي، مقاله اي را در ستايش وي منتشر كرد و كوشيد تا با ناديده گرفتن فعاليت هاي پرشمار نزيه عليه جمهوري اسلامي و مبارزه اش با احكام مسلم اسلام، كارنامه سياسي او را تطهير كند.

«حسن نزيه» يكي از اعضاء مؤسس «جبهه ملي» و «نهضت آزادي» بود كه با ديگر جاسوسان آمريكا مانند «هدايت الله متين دفتري» و «عباس اميرانتظام» دوستي نزديكي داشت و سال 1357 به هيأت مديره كانون وكلاي دادگستري راه يافت و از اين دوره، مبارزات او عليه اسلام چهره علني تر به خود گرفت تا جايي كه حتي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در خرداد 1358 گفت اجراي احكام اسلامي نه ممكن است و نه مفيد! پس از واكنش هاي شهيدان بهشتي و باهنر و اعتراضات گسترده مردم به اين سخنان، نزيه ايران را ترك كرد و ابتدا در مصاحبه هاي خود به توهين به امام خميني(ره) پرداخت. سپس به همراه چهره هاي بدنامي چون «پرويز صياد» و «مهشيد اميرشاهي» بيانيه اي را در حمايت از «سلمان رشدي» (نويسنده مرتد آيات شيطاني) منتشر كرد. اين مواضع در حالي بود كه در 2 اسفند 1357 نزيه با هدف بسترسازي براي نفوذ به ساختار حاكميت، با انتشار مطلبي در «روزنامه كيهان» از امام خميني(ره) به عنوان يك «رهبر بزرگ مذهبي و ملي با انديشه هاي مترقي و دنياپسند» ياد كرده بود، اما بلافاصله پس از فرار از ايران با انتشار نامه اي سرگشاده در موضع گيري متضادي اظهار داشت: «من مبارزه با شما [امام خميني] را از پاريس شروع كردم و در ماه سوم بعد از انقلاب بود كه عدم امكان اسلامي كردن حكومت و اداره مملكت را... مطرح ساختم.»

با اين حال، سايت «تاريخ ايراني» براي تطهير اين جاسوس CIA نه تنها به مواضع منافقانه «حسن نزيه» و مأموريت هايش براي آمريكا نپرداخته است، بلكه حتي اشاره اي به پيوندهاي تنگاتنگ او با حزب منحله «خلق مسلمان» نكرده و كارنامه سياسي نزيه پس از فرار از كشور را صرفاً به يك جمله تقليل داده است! «تاريخ ايراني» چنين القاء مي كند كه «حسن نزيه» از مواضع ضدانقلابي خود دست كشيده و در سال هاي اخير سكوت كرده است، اما برخلاف اين ادعا، نزيه به سبب ابتلا به بيماري آلزايمر و فراموشي از صحنه سياست كناره گرفت و تا پيش از بيماري اش يكسره در خدمت اهداف آمريكا و غرب براي مبارزه با جمهوري اسلامي بود.

از سوي ديگر، «تاريخ ايراني» كه ادعاي فعاليت حرفه اي در حوزه تاريخ نگاري را دارد و نويسندگان آن در اين سايت و نشرياتي مانند «مهرنامه» و «آسمان» و «تجربه» مي كوشند تا جعليات خود را به عنوان مستندات تاريخي به خورد مخاطبانشان بدهند، اشتباهات فاحش ديگري را نيز در زمينه روايت وقايع دوران انقلاب و نقش اشخاص گوناگون دارند. براي نمونه، در مرثيه سرايي «تاريخ ايراني» براي «حسن نزيه» از «احمد متين دفتري» به عنوان يكي از «28 چهره ملي گراي مخالف رژيم شاه» در سال 1356 ياد شده است؛ در حالي كه وي جوان ترين نخست وزير دوران رضاشاه در سال 1318 و از مخالفان سرسخت ملي شدن نفت به شمار مي رفت كه در سال 1350 مرد.

روزنامه «كيهان» در سال 1377 زندگي و حرفه «حسن نزيه» را در صفحه پاورقي «نيمه پنهان» به چاپ رساند و سپس آن را در جلد اول مجموعه كتاب هاي تاريخي نيمه پنهان (سيماي كارگزاران فرهنگ و سياست) روانه بازار نشر كرد. نزيه در مصاحبه اي با «راديو اسرائيل» (11/3/1377) در واكنش به افشاگري هاي «كيهان» فقط به ذكر يك جمله بسنده كرد و گفت: «شاه در كتاب پاسخ به تاريخ از بنده به نيكي ياد كرده اند!»

عملكرد سايتها و نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان مانند «تاريخ ايراني» بيش از آنكه روايتگر تاريخ ايران و انقلاب اسلامي باشد، در خدمت جعل وقايع كليدي تاريخ معاصر است و در ماجراهايي مانند پرونده «سينما ركس آبادان» و... نيز همين رويه را پي گرفته بودند. گفتني است اين سايت كه در حوزه تاريخ نگاري همسو با رسانه هايي مانند «بي بي سي» و «راديو فردا» عمل مي كند، ماه گذشته در يك پروژه هدفمند ضمن مصاحبه با خاتمي و برخي از روزنامه نگاران قديمي به تحريف تاريخچه و كارنامه روزنامه كيهان دست زد و در آن با وارونه نمايي برخي از رخدادها كه به صورت سند مكتوب موجود و غيرقابل تحريف است به تمجيد از خاتمي پرداخت!

گزارش نيويورك تايمز از شكست تركيه در سوريه

روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي تأكيد كرد مردم تركيه به سياست هاي آنكارا عليه سوريه معترضند و اين در حالي است كه تركيه نتوانسته شركايي هم در غرب دست و پا كند.

اين روزنامه با اشاره به تشديد اعتراضات ضد آمريكايي در منطقه نوشت: در اين شرايط، نه تنها موجي از انزجار در داخل تركيه برانگيخته شده بلكه در جامعه بين المللي نيز تركيه در زمينه دعوت به اقدامات نظامي عليه سوريه تنها مانده است.

نيويورك تايمز خاطرنشان مي كند: امواج اعتراضات ضد آمريكايي سراسر جهان اسلام را در نورديده و در اين هنگام به نظر مي رسد دعوت تركيه براي اقدام نظامي عليه دولت سوريه نه تنها شركايي در غرب ندارد بلكه ناخرسندي را هم در داخل نسبت به سياست هاي دولت آنكارا شعله ور كرده است. اين اولين ضربه مهم به سياست خارجي رجب طيب اردوغان است.

اين روزنامه افزود: مردم تركيه مشكلات عديده اي همچون شورشيان كرد و سربازاني كه بدست اين شورشيان كشته مي شوند، ميليونها دلاري كه صرف پناهندگان مي شود، فرصت هاي از دست رفته تجاري و تنش و درگيري در مرزها را محصول سياست هاي پرخطاي دولت تركيه در قبال سوريه مي دانند. از نگاه افكار عمومي مواضع اردوغان هزينه هاي سنگيني را به تركيه تحميل كرده است. اكنون تركيه در بسياري از جهات آسيب پذيرتر از قبل شده است.

سونر جاكاپتاي مدير برنامه تحقيق در امور تركيه در مؤسسه خاور نزديك واشنگتن به نيويورك تايمز مي گويد: بسياري از مردم تركيه آسيب پذيري كشورشان در بسياري از جبهه ها را ثمره مستقيم وضعيت تهاجمي تركيه در قبال سوريه مي دانند.

گزارش نيويورك تايمز حاكي است: رويكرد سياسي آنكارا در قبال سوريه هدف انتقادهاي شديد فعالان و تحليلگران سياسي اين كشور قرار دارد و اين موج انتقادي روزبه روز گسترده تر مي شود. گروه هاي معترض از دولت آنكارا مي خواهند بازنگري كلي در راهبرد خود انجام دهد تا بتواند سطح نفوذ و منافع ملي كشور در منطقه از جمله در مصر، عراق و ايران را بسط دهد. دوگان هپر ستون نويس روزنامه «مليت» در اين باره مي گويد سياست تركيه درباره سوريه شكست خورده است. اين سياست، همسايگان ما را به دشمن بدل ساخت و منزوي كرد.

تحليلگر روزنامه آمريكايي با مرور چالش هاي پديد آمده از مداخله اشتباه تركيه در سوريه مي نويسد: شايد بتوان يكي از دلايل نارضايتي افكار عمومي تركيه را در خشونت هاي حزب جدايي طلب كارگران كردستان موسوم به «پ ك ك» دانست. موفقيت كردهاي سوريه در بدست گرفتن كنترل منطقه كردنشين سوريه روحيه بخش تجديد مبارزات پ ك ك در تركيه شده است. پ ك ك از سال 1980براي اعلام خودمختاري منطقه كردستان تركيه در حال جنگ با دولت مركزي است. اين جنگ ها تاكنون 40 هزار قرباني گرفته است. اين گروه آشكارا تعداد 40 پاسگاه بازرسي در دهكده هاي جنوب شرقي تركيه نصب كرده و همه روزه حملات غافلگيرانه اي را عليه نيروهاي ارتش تركيه انجام مي دهد و چند نفر از قانون گذاران تركيه را هم به گروگان گرفته است.»

نيويورك تايمز در ادامه نوشت: سيل هجوم 100 هزار پناهنده به تركيه در جريان آشوب هاي سوريه مشكلاتي را ايجاد كرده است. دولت تركيه اعلام كرده تاكنون 300ميليون دلار براي پناهندگان هزينه كرده و از حمايت ناكافي جامعه بين الملل براي كمك به پناهندگان گلايه دارد.

اين گزارش اضافه مي كند: واقعيت هاي دشوار منطقه و تنگناهاي اقتدارگرايي تركيه ديگر محلي از اعراب براي متبلور شدن سياست هاي داود اوغلو باقي نگذارده است. امروز ديگر تركيه نه تنها با همسايگانش مشكل دارد بلكه هيچ همسايه اي عاري از مشكل نيست. داوود اوغلو سال گذشته از ائتلاف سياسي اقتصادي و نظامي با مصر صحبت كرد با اين هدف كه دستور كاري نوين براي منطقه بنويسد. اما اين ائتلاف اينك به رقابت ميان مصر و تركيه بر سر اينكه كداميك مي تواند دلال قدرت در منطقه باشد تغيير شكل داده است.

يادآور مي شود برخي رقباي حزب حاكم در تركيه، نظير قليچدار اوغلو به روزنامه حريت گفته اند تركيه در حال تبديل شدن به حمام خون است و ميدان گرفتن حزب پ ك ك زمينه اين فاجعه را فراهم آورده است.

رؤساي حزب «صلح و دمكراسي» تركيه هم با مواضع دولت در قبال سوريه مخالفت كردند. «صلاح الدين دمير تاش» و «گلدن كيشاناك» كه مشتركاً رياست حزب صلح و دمكراسي تركيه را بر عهده دارند، در كنفرانسي مطبوعاتي مخالفت خود را با اعزام گروه هاي مسلح از تركيه به سوريه اعلام و تأكيد كردند چنين اقدام هايي به بروز فاجعه ميان دو كشور خواهد انجاميد.

«صلاح الدين دميرتاش» به خبرنگاران گفت: ما حامي ملت هايي هستيم كه براي آزادي تلاش مي كنند؛ اما مسئله سوريه فرق مي كند و دراين كشور تشكل هاي دمكراتيك كه بتوانند رهبري تحركات مسالمت آميز مردمي را براي تغيير و اصلاح بر عهده بگيرند، وجود ندارد؛ و گروه هاي مسلح با حمايت رجب طيب اردوغان اوضاع را در سوريه هدايت مي كنند و اين مسئله نتيجه اي جز بروز فاجعه ميان سوريه و تركيه ندارد.

روزنامه خراسان:

وزارت بهداشت 2ميليون قوطي شيرخشک خارجي مي‌خرد

بر اساس نامه اي که طي روزهاي اخير از سوي يکي از مسئولان وزارت بهداشت به شرکت هاي واردکننده شيرخشک در کشور ارسال شده، اين وزارتخانه قصد خريد فوري 2 ميليون قوطي شيرخشک را دارد. در اين نامه تاکيد شده است که واردکننده موظف است يک ميليون قوطي از اين شيرخشک ها را حداکثر ظرف 3 هفته پس از انعقاد قرارداد، وارد کشور کند و تحويل وزارت بهداشت دهد.

رسيدگي قضايي به مالکيت نهاد رياست جمهوري بر ساختمان مشهور

بر اساس شکايتي که يکي از نهادها عليه دولت در دادگاه مطرح کرده و اکنون در حال رسيدگي کارشناسان است، مالکيت نهاد رياست جمهوري بر ساختمان کوثر که مکان استقرار معاونت اجرايي رئيس جمهور و محل برگزاري نشست هاي خبري سخنگوي دولت است، داراي خدشه قانوني بوده و قوه قضاييه بايد در مورد وضعيت مالکيت و تداوم تعلق اين ساختمان به رياست جمهوري تصميم بگيرد.

روزنامه تهران امروز:

نمایندگان موافق ابقای مرتضوی معرفی شوند

عوض حیدرپور، نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: در حال حاضر مباحثی در زمینه تقدیر 118 نماینده مجلس از رئیس جمهور به دلیل ابقای مرتضوی در سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی مطرح است.

وی اضافه کرد: با توجه به منتشر نشدن اسامی نمایندگان امضا کننده این نامه شبهایی پیرامون صحت آن در مجلس ایجاد شد که براساس دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که اسامی نمایندگان امضا کننده این نامه منتشر شود .

استیضاح غضنفری اعلام وصول می شود

حسین آذین، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان جلسه دیروز نمایندگان استیضاح کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جلسه دکتر لارجانی با وزیر صنعت نتیجه مثبت به دنبال نداشته باشد، استیضاح غضنفری اعلام وصول می شود.

انتقال فائزه هاشمی به بند امنیتی اوین

فائزه هاشمی شنبه شب برای اجرای حکم حبس شش ماهه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. غلامعلی ریاحی در مورد خبر بازداشت فائزه هاشمی گفت: این خبر صحت دارد و بازداشت وی در راستای اجرای حکم محکومیت حبس شش ماهه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که فائزه هاشمی مدت محکومیت شش ماهه حبس خود را در زندان سپری خواهد کرد یا خیر، افزود بله قطعاً این مسئله محقق می شود و در حال حاضر هم برای اجرای حکم به اوین منتقل شده است.

واکنش حاج سعید قاسمی به بازداشت فائزه

حاج سعید قاسمی که وعده داده بود اگر فائزه هاشمی به زندان برود، ریشش را می تراشد حالا می گوید که تکلیف این ماجرا را در یک جمع دانشجویی روشن می کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که بعد از صدور حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق برای عامل اهانت به فائزه هاشمی، در اسفند ماه سال 90 سعید قاسمی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه هاشمی بریدند و نصف روز این خانم در زندان بود، من ریشم را می رتراشم!

این گرفتاری به ما تحمیل شد

خبرگزاری ایسنا مصاحبه ای منتشر نشده از خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی را دو روز قبل از خروج وی از کشور منتشر کرد.

خاوری در این مصاحبه ضمن تاکید برمبرا بودن بانک ملی از ماجرای اختلاس تلاش کرد به شکل «فنی» نحوه ورود بانک به این «اختلاس» را توضیح دهد. او ادعا کرده: «اگر اشتباهی انجام شده منشا آن بانک ملی نبوده است.»

هرچند که تاکید داشت که این ماجرا اختلاس نوده بلکه نوعی سوء استفاده مالی است. خاوری در اسن مصاحبه با متهم کردن بانک صادرات گفت: بانک صادرات اقدام به گشایش اعتبار و ایجاد تعهد پرداخت مدت دار پذیرفته اند. از سویی دیگر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم صراحتاً اعلام کرده که به بانک صادرات درباره مشتری متقاضی گشایش اعتبار هشدار داده است.

حال چرا بانک صادرات بدون توجه به توان اعتباری مشتری خود و بخصوص هشدار های بانک مرکزی بی تفاوت بوده و با ایجاد تعهدی به میزان حدود 2800 میلیارد تومان هفت بانک دولتی و خصوصی دیگر را نیز درگیر چنین ماجرای عجیبی کرده است، مطلبی است که بایستی مسئولان بانک صادرات پاسخگو باشند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

تحریم 2 روزه گوگل توسط مسلمانان باعث افت سهام گوگل شد

* خودداري مدير گوگل از متوقف كردن پخش فيلم توهين آميز به پيامبر اكرم صلي‌الله عليه و آله و سلم، موجب شد مسلمانان در يك واكنش عملي، جستجوي گوگل را تحريم كنند.

در اين تحريم، مسلمانان كشورهاي مختلف اعلام كرده‌اند به مدت دو روز (امروز و فردا دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم مهر) از جستجوگر گوگل و سايت يوتيوپ استفاده نخواهند كرد.

پيش‌بيني مي‌شود اين تحريم موجب افت سهام گوگل و وارد شدن خسارتي معادل 210 ميليون دلار به اين شركت شود.

نصب پوسترهای تبلیغاتی علیه مسلمانان در مترو نیویورک در روز دوشنبه

* درحالي كه تظاهرات عليه فيلم موهن به پيامبر اكرم(ص) در نقاط مختلف جهان ادامه دارد، يك گروه آمريكايي مخالف با اسلام قصد دارد روز دوشنبه پوسترهاي تبليغاتي عليه مسلمانان در مترو نيويورك نصب كند!

اين پوسترها كه با سرمايه سازمان "اقدام آمريكايي؛ دفاع از آزادي" نصب خواهند شد حاوي عبارات ضد اسلامي و حمايت از رژيم صهيونيستي هستند.

"باميلا كيلر" مسئول اين سازمان كه رئيس گروه "توقف اسلامي كردن آمريكا" است با حكم قضايي از مترو نيويورك اجازه گرفته تا با عنوان آزادي بيان به مسلمانان اهانت كند.

وي يكي از چهره‌هاي معروف مخالف با مسلمانان در آمريكا است و در ليست گروه هاي تندروي آمريكا قرار دارد.

یک میلیارد دلار برای بسته شدن پرونده امام موسی صدر

* روزنامه الديار لبنان نوشت: ليبي به لبنان پيشنهاد داده است در مقابل دريافت يك ميليارد دلار پرونده امام موسي صدر را ببندد، به گونه‌اي كه اين مبلغ در منطقه جنوب لبنان محل سكونت سابق امام موسي صدر صرف شود.

به نوشته اين روزنامه، يك هيئت عربي اين پيشنهاد را به مقامات لبناني ارائه داده است و ليبي يك ميليارد دلار را به طور نقدي در اختيار اين هيئت قرار داده بود تا به دولت لبنان تحويل دهد و اين مبلغ نه براي خانواده امام موسي صدر بلكه براي بازسازي مناطق جنوب صرف شود تا بدين گونه ليبي از پيگيري سرنوشت امام موسي صدر يا اعتراف به قتل آن رفع تكليف كند.

البته مقامات لبناني به طور كل با اين موضوع مخالفت و تاكيد كردند اگر ليبي امام موسي صدر و دو همراهش را كشته است بايد اعتراف و به خاطر آن عذرخواهي كند و اجساد آنها را به لبنان تحويل دهد.

روزنامه الديار همچنين نوشت: عبدالله السنوسي، وزير اطلاعات قذافي كه به تازگي از موريتاني به ليبي تحويل داده شده، مكان دفن امام موسي صدر و دو همراهش را فاش ساخته است.

روزنامه قدس:

لابیگری عجیب کارمندان مجلس!

احمد بخشایش ،نماینده اردستان در مجلس با انتقاد از استفاده افراد بازنشسته به عنوان کارمند در مجلس، گفت:‌ متأسفانه لابیگری عجیبی بین کارمندان خانه ملت انجام‌ می‌شود و اجازه نمی‌دهند، خون تازه‌ای وارد مجلس شود.

آمریکا کم آورد

بر خلاف ادعاهای آمریکا درباره مشارکت بیش از 30 کشور در رزمایش آنها در خلیج فارس، اطلاعات موجود نشان می دهد تنها 6 کشور دراین رزمایش شرکت کردند.

شریعتمداری:آقای عباسی اظهار نظر نکن

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول در یادداشتی با عنوان «این خطا چرا؟» در روزنامه کیهان نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی در اظهاراتی غیرمنتظره و تعجب آور بی‌آنکه بدانند یا خدای نخواسته بخواهند نیاز مبرم 1+5 و آژانس اتمی را برای ادامه کینه توزی علیه فعالیت هسته‌ای صلح آمیز کشورمان تامین کرد!

دکتر عباسی بتازگی در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که ایران در مقطعی اطلاعات نادرستی به جاسوسان هسته‌ای داده است.

«فلیم» جاسوس آمد

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد که تحقیقات تازه نشان می‌دهد ویروس «فلیم» برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران دوباره وارد فضای مجازی شده است.

بازداشت یکی از مرتبطین فتنه

حسن معادی خواه، یکی از مرتبطین جریانات سال 88 و ماجرای اختلاس سازمان بهینه سازی سوخت برای تحمل کیفر به بازداشتگاه منتقل شد.

تبلیغ علیه احمدی‌نژاد در نیویورک

یک گروه صهیونیستی ضد ایرانی با بیلبوردهای تبلیغاتی به تبلیغ علیه حضور احمدی نژاد در سازمان ملل پرداخت.

حکم مدیر سایت مستهجن در ابهام

پس از گذشت هزار و 250 روز از آغاز بررسی پرونده سعید ملک پور – مدیر سایت غیر اخلاقی آویزون – و تأیید حکم اعدام او از سوی دیوان عالی کشور، سرنوشت اجرای حکم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

طرح دوباره سؤال از رئیس جمهور

رمضان شجاعی، نماینده ساری از طرح دوباره سؤال از رئیس جمهور خبر داد و گفت:این طرح در جلسه روز یکشنبه مجلس به امضای بیش از 40 نماینده رسیده است.

جریان انحرافی به دنبال خرید رأی

سید حمید روحانی، عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفت: جریان انحرافی سعی دارد، رأی مردم را بخرد و اعتبار کسب کند.

حمله به مصر برای ترس ایران!

شموییل شموییلی، خاخام تندرو صهیونیست خواستار حمله به مصر و اشغال سینا برای ترساندن سوریه، حزب‌ا... و ایران شد.

بمب گنده آقا غوله!

سامح سیف الیزل، یک کارشناس امنیتی در مصر در ادعایی مضحک، گفت:رژیم صهیونیستی در تلاش برای ساخت یک بمب الکترومغناطیسی است که توانمندی از کار انداختن تاسیسات هسته ای ایران در یک محدوده 40 هزار مایلی (64 هزار کیلومتر) را دارد.

همسر لوینسون به دنبال دیدار با احمدی‌نژاد

همسر رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی.آی به دنبال دیدار با محمود احمدی نژاد برای درخواست کمک از او در مسیر یافتن همسرش است که ادعا می‌شود در ایران ناپدید شده است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.