سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

موسم حج؛ فرصتی مناسب برای ترویج بیداری اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد گفت: جریان بیداری اسلامی، امكان بهره گیری از ظرفیت‌های حج را افزایش داده و باید با برنامه ریزی مناسب، از موسم برگزاری فریضه حج، برای تقویت این جریان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، به مناسبت هفته حج، در دیدار با كارگزاران حج در استان چهارمحال و بختیاری افزود: حج، به عنوان یك كنگره عظیم، ظرفیت ویژه ای دارد كه در آن خدا اراده كرده كه امت اسلامی را بدون ذره ای امتیاز و برتری، در كنار هم بنشاند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های حج، می تواند عزتی را برای جهان اسلام به وجود آورد كه دشمنان اسلام، جرأت بی حرمتی به این دین مبین را پیدا نكنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد ادامه داد: حج، از پر ظرفیت ترین فرایض اسلام است و كارگزاری برای برگزاری هرچه بهتر این فریضه، اهمیت فراوانی دارد.

مدیر حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری نیز با تبریك فرا رسیدن هفته حج گفت: در این هفته، برنامه های مختلفی از جمله دیدار كارگزاران با ائمه جمعه،‌ استاندار‌ و خانواده شهید نصیری؛ شهید جمعه خونین مكه، برگزار می شود.

یوسف آقابزرگی، تجلیل از پیشكسوتان حج و همایش كاروان های حج تمتع را از دیگر برنامه های این هفته عنوان كرد.

وی، از اعزام 450 زائر از استان چهارمحال و بختیاری، به حج تمتع امسال هم خبر داد و گفت: این تعداد، در قالب سه كاروان، در تاریخهای هفتم، ‌دهم و پانزدهم مهرماه، از طریق فرودگاه اصفهان، به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی، با بیان اعزام شش هزار و 500 زائر از استان به عمره مفرده از اول سالجاری تاكنون هم گفت: تمام امكانات و ظرفیت ها برای برقراری پرواز به سرزمین وحی از فرودگاه استان فراهم شده است كه اجرایی شدن این امر، از سال آینده مد نظر است و تحقق آن، همدلی و همراهی تمامی دستگاه های مرتبط را می طلبد. /س

برچسب ها: حج ، ترویج ، بیداری ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.