سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف گروهک منافقين از ليست سياه؛ ‌برداشتن نقاب از چهره نفاق آمريکا

تصميم آمريکا براي خارج کردن گروهک منافقين از ليست گروه‌هاي تروريستي، نقاب از چهره نفاق آمريکا برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، در همين راستا رسانه‌هاي غربي تلاش کردند تا به معقول جلوه دادن اين تصميم بپردازند.

دراين زمينه خبرگزاري فرانسه ديروز در گزارشي نوشت: دولت آمريکا در اقدامي اعلام کرد که تصميم دارد گروهك تروريستي منافقين را از فهرست سياه سازمان‌هاي تروريستي خود حذف نمايد.
 
اين خبرگزاري با بيان اينکه اين اقدام بعد از سال‌ها مذاکره فشرده سياسي با اين گروه صورت مي‌گيرد، ادعا مي‌کند: اين گروه چندين بار دچار تحول شده است.

بر اساس اين گزارش، "تد پو" نماينده جمهوري خواه که عضو کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا نيز مي‌باشد و حمايت‌هاي سياسي از اين گروهک را رهبري مي‌کند، گفت: اقدام قابل پيش بيني کلينتون براي حذف اين گروه از فهرست تروريست‌ها مدتها پيش بايد صورت مي‌گرفت.  

همچنين "دنا روهراباکر" ديگر نماينده جمهوري خواه گفت که از اين اقدام وزارت خارجه بسيار خوشحال است.

آسوشيتدپرس نيز ديروز اعلام کرد: مقامات آمريکايي روز جمعه اعلام کردند دولت باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا به طور رسمي نام گروهک تروريستي منافقين را که در گذشته با صدام متحد بود از فهرست گروههاي تروريستي حذف مي‌کند. 

خبرگزاري فرانسه ديروز در گزارش ديگري از پاريس، به نقل از سخنگوي منافقين ادعا کرد: "تصميم آمريکا در حذف نام اين گروه ايراني از فهرست سياه سازمان‌هاي تروريستي نخستين گام به سمت اصلاح سياستي اشتباه  است." 

آمريکا پس از سال‌ها ديگر نتوانست اين ماسک نفاق و دورويي را بر چهره حفظ کند و با اعلام تصميم براي حذف نام اين گروه از فهرست سياه، نشان داد که در اين دوران فيلم بازي کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.