سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند بسیار پیچیده و سخت است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند مبارزه با ساخت و ساز های غیرمجاز بسیار سخت و پیچیده است.

علی رضا قاسمی ‏فرزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرستان دماوند به دلیل مزایایی نظیر آب و هوایی خوب، نزدیکی به تهران و اشباع شدن مناطق ییلاقی حواشی پایتخت با هجوم گسترده‏ جمعیت مواجه است.

وی ادامه داد: در عین حال با وجود این فشار گسترده، ظرفیت و امکانات موجود مجموعه جهاد کشاورزی دماوند محدود است.

قاسمی ‏فرزاد اضافه کرد: از سویی دیگر، وظایف ذاتی بی‏ شمار برای اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تعریف ‏شده و حجم عظیمی از طرح‏ های اجرایی در قطب کشاورزی استان تهران و اجرای طرح توسعه کشاورزی مصوب هیئت دولت نیز بر دوش این نهاد جهادی گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: همه این موارد دست به دست هم داده‏ اند تا بخش عمده‏ ای از نیروی انسانی جهاد کشاورزی دماوند صرف امور عملیاتی شود.

وی بازنشستگی تعدادی از نیرو های انسانی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و جایگزین نشدن افراد جوان و فعال به جای آنها را مشکل دیگر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خواند.

قاسمی ‏فرزاد خواستار افزایش تعرفه هزینه‏ های ساخت و ساز های غیرمجاز و کاهش میزان صرفه‏ اقتصادی برای سودجویان در این زمینه شد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: باید علاوه بر خسارت ناشی از تخریب سازه غیرمجاز، عواقب مالی ساخت و ساز های غیر قانونی نیز به حدی افزایش یابد که منفعت ‏طلبان جرات نزدیکی به اراضی ملی، دولتی و بیت‏المال را نداشته باشند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.