سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

واگذاری حفاظت اراضی به بخش خصوصی

مدیر کل دفتر حفظ کاربری و امور زمین سازمان امور اراضی کشور با اشاره به پیشنهاد فرماندار دماوند، از واگذاری حفاظت اراضی مورد هجمه زمین‏ خواران به بخش خصوصی خبر داد.

محمد محمد نیا‏ احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دستور العمل اجرای این طرح در سازمان امور اراضی در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: این مهم به زودی به نهاد های ذی ‏ربط ابلاغ می ‏شود و در این طرح برای نظارت از اعضای نظام مهندسی جهت امور نظارتی استفاده می ‏شود.

محمد نیا احمدی اضافه کرد: بر اساس قانون و بنا بر تشخیص قاضی منطقه مربوطه، یک تا سه برابر ارزش زمین پس از تغییر کاربری را می‏ توان علاوه بر قلع و قمع سازه برای فرد متخلف در نظر گرفت.

مدیر کل دفتر حفظ کاربری و امور زمین سازمان امور اراضی کشور افزود: همچنین اعتبارات لازم برای این امر نیز به زودی اعلام می‏ شود.

وی تصریح کرد: اما گاه دیده می ‏شود که آرای صادره برای اراضی تبدیل شده به ویلا از سوی کمیسیون ارزیابی متشکل از فرمانداری، جهاد کشاورزی و اداره دارایی با بهایی به مراتب کمتر از ارزش واقعی همراه می ‏شود.

محمد نیا احمدی بیان کرد: اگر چند رای واقعی برای ساخت و ساز های غیرمجاز صادر شود کسی به سمت انجام این تخلف نزدیک هم نمی ‏شود./س

برچسب ها: حفاظت ، بخش خصوصی ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.