سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فواید اهدای خون مستمر

افرادی که در طول دوره یکساله حداقل 2بار به اهدای خون اقدام می کنند به عنوان اهدا کننده مستمر شناخته می شوند و این استمرار فواید زیادی برای آنها به دنبال دارد.

دکتر حاجی بیگی، رئیس سازمان انتقال خون تهران در خصوص فواید اهدای خون مستمر به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اهدای خون موجب دسترسی دائم به خون کافی در طول سال خواهد شد.

همچنین اهدا کنندگان مستمر آگاهی بیشتری نسبت به اهمیت اهدای خون و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از طریق خون دادند و اغلب به خاطر احساس مسئولیت اجتماعی، انسان دوستی و خود باوری اقدام به اهدای خون می کنند بنابراین انگیزه ای برای پنهان کردن رفتارهای پر خطر خود ندارند و با اهدای خون از اضطراب، نگرانی و تشویش در بیماران نیازمند به خون و خانواده های آنها جلوگیری می شود.

*خون اهدا کنندگان مستمر سالم تر و قابل اعتمادتر
رئیس سازمان انتقال خون تهران تصریح کرد: اهدا کنندگان مستمر در زمان ایجاد بحران و نیاز به خون بهترین منبع تأمین خون است.

وی گفت: خون اهدا کنندگان مستمر نسبت به اهداکنندگانی که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون می نمایند به خاطر غربالگری های مکرر بالینی و آزمایشگاهی از نظر سلامتی قابل اعتمادتر است.

حاجی بیگی اذعان داشت: از فواید دیگر اهدای خون مستمر می توان به کاهش هزینه های مربوط به ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی اشاره کرد.
همچنین با اهدای مستمر خون بین دریافت خون از اهدا کنندگان و عرضه آن به مراکز درمانی تعادل برقرار می شود.

وی در ادامه اشاره کرد: آنچه مسلم است اینکه فقط با آموزش مي توان اهدا کنندگان خون را جذب و حفظ کرد و مناسب ترین مربیان برای تبلیغ و ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه خود اهدا کنندگان مستمر هستند.

حاجی بیگی در خاتمه خاطرنشان کرد: درصد اهداکنندگان مستمر خون در هر جامعه یکی از شاخص های مهم توسعه و تعهد اجتماعی است. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.