سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ابعاد حماقت احتمالی آمریکا علیه ایران در یک اندیشکده آمریکایی؛

"ویلسون سنتر": اهداف و منافع آمریکا بطور مستقیم و غیر مستقیم در تیررس حملات ایران قرار دارند

یک اندیشکده آمریکایی که قرار است در نشستی ویژه به بررسی ابعاد مختلف حماقت احتمالی واشنگتن در تعرض به تاسیسات هسته‌ای ایران بپردازد گوشه‌ای از تحقیقات خود در این زمینه را منتشر كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، قرار است در اندیشکده ویلسون سنتر جلسه‌ای به همین منظور برگزار شود.در این نشست سران ارشد سابق امنیت ملی آمریکا و تحلیلگران با دهها سال تجربه در امور خاورمیانه به بیان هزینه‌های نبرد نظامی علیه ایران خواهند پرداخت.قرار است در این جلسه تحلیل‌های واقعی هزینه‌ها و مضرات تهاجم نظامی احتمالی علیه ایران ارزیابی شود.

این جلسه حول محور چهار سئوال اصلی است. یکی این که آیا در کل بکارگیری حمله نظامی شایسته است؟ دوم، آیا آمریکا توانایی و ظرفیت این چنین اقدامی را دارد؟ فواید احتمالی این اقدام چیست و هزینه‌هایی که باید آمریکا بپردازد چه هستند؟

در این جلسه افرادی چون "توماس .آر پیکرینگ"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، "فرنک کرنی"، معاون سابق نیروهای ویژه آمریکا و دکتر "جیمز والش" شرکت خواهند كرد.

این گزارش حاکیست، در بخشی از خلاصه تحلیل‌هایی که قرار است در این جلسه مطرح شوند آمده است: کارشناسان نظامی بر بی فایده بودن حمله نظامی و بطور کلی نقش قوای نظامی تاکید دارند.

در بخشی دیگر آمده است: بر اساس نظرات کارشناسان، حمله هوایی و حملات سایبری و عملیات مخفیانه نمی‌توانند مانع از برنامه‌های هسته‌ای ایران شوند.

خوشبینانه‌ترین حالت تنها دور کردن ایران از ادامه برنامه‌های هسته‌ای تنها برای دو الی چهارسال است. اسراییل نیز به تنهایی هرگز قادر به اجرای عملیات نظامی علیه ایران نیست. همچنین هنوز هیچ اجماعی در آمریکا برای انجام عملیات نظامی علیه ایران وجود ندارد.

در انتهای این گزارش آمده است: ایران قدرت حملات بازدارنده مستقیم و غیر متعارف بالایی دارد. منافع آمریکا در منطقه از جمله عراق و افغانستان از سوی راکت‌ها و موشک‌های ایرانی تحت خطر مستقیم هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.