سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت دولت آلمان از نقض حقوق بشر در عربستان

"توماس دی مسار" سرانجام سکوت دولت آلمان در خصوص قرارداد فروش تانکهای "لئوپارد 2" به عربستان سعودی را شکست، و از این قرارداد دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، پس از مدتها سکوت رسمی دولت آلمان، وزیر دفاع این کشور برای توجیه فروش سلاح به رژیم سعودی تأکید کرد که وضعیت حقوق بشر در عربستان ارتباطی با قرارداد فروش سلاح ندارد.

این در حالی است که مخالفان دولت آلمان از مدتها قبل اعتراضات گسترده‌ای را برای جلوگیری از عملی شدن این قرارداد به راه انداخته و تأکید کرده اند که با توجه به "نقض حقوق بشر در عربستان" فروش سلاح به این کشور با معیارها و قوانین آلمان در تضاد است.

دی مسار در توجیه این قرارداد گفت: وضعیت حقوق بشر نقشی تعیین کننده در قراردادهای تسلیحاتی ندارد.

وی تأکید کرد که تناقضی در وضعیت حقوق بشر عربستان سعودی و قرارداد فروش تانکهای آلمانی به این کشور نمی بیند.

دی مسار در برنامه ای تلویزیونی با ادعای اینکه "عربستان نقشی محوری در ثبات منطقه دارد"، گفت: این موضوع در شورای امنیت فدرال آلمان بررسی می شود.

اظهارات صریح وزیر دفاع آلمان پس از آن مطرح می شود که طی ماه های اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های آلمان منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان سعودی قصد دارد با بستن قراردای به قیمت ده میلیارد دلار، 600 تا 800 تانک از آلمان خریداری کند.

پس از افشای این خبرها، احزاب مخالف دولت آلمان و رسانه های این کشور حملات شدیدی را علیه دولت به دلیل تصمیم فروش تانک به عربستان و همچنین قطر که قصد دارد 200 تانک لئوپارد خریداری کند، به راه انداخته اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.