سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

تولید بیش از یک هزار تن انواع گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 50 تن انواع گیاهان دارویی به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در خراسان جنوبی برداشت شده و پیش بینی میشود تا پایان سال هم یک هزار و 400 تن گیاه دارویی دیگر در این استان برداشت شود .

 

سطح زیر کشت مزرعه ای گیاهان دارویی در این استان3 هزار و 758 هکتار است که با احتساب جمع آوری گیاهان دارویی از مراتع و عرصه های طبیعی این سطح به 9 هزار و 442 هکتار می رسد و بیشترین سطح گیاهان دارویی مربوط به شهرستان بشرویه با 4 هزار هکتار است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ از جمله این گیاهان دارویی را آویشن ، خاکشیر ، زیره سبز و سیاه ، کلپوره ، نعناع ، آلوئه ورا ، مریم گلی و ... عنوان کرد و گفت : در 5 ماهه نخست امسال 60 درصد تولیدات گیاهان دارویی خراسان جنوبی به ارزش یک میلیارد و 260 میلیون تومان به استان های تهران ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صادر شده است .هادربادی افزود : کاشت گیاهان دارویی در استان برای یک هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است .

در سال گذشته هم یک هزار و 262 تن گیاه دارویی از 3 هزار و 226 هکتار زمین به ارزش 2 میلیارد و 524 میلیون تومان برداشت شده است ./س


برچسب ها: تولید ، گیاه ، دارویی ، در ، خراسان ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.