سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

استقبال كم مرغداران از خريد دان كارخانه‌اي‌

مديرعامل كارخانه‌ خوراك دام رامهرمز از استقبال كم مرغداران استان نسبت به خريد دان پليت يا كارخانه‌اي توسط واحدهاي مرغداري گلايه كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،صفدر پيرمرادي در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهاركرد: ماهانه 100 تا 1200 تن خوراك دام در اين كارخانه توليد مي‌شود كه اين خوراك‌ها متخصص مرغداري‌ ما است.

وي افزود: ‌اين كارخانه بهترين دان در خاورميانه را توليد مي‌كند و ضريب تبديل آن نسبت به گذشته بسيار بالا است اما مرغداران عموما خودشان دان را تهيه مي‌كنند يعني ذرت و سويا را مي‌خرند و به مرغ مي‌دهند.

مديرعامل كارخانه‌ خوراك دام رامهرمز با بيان اين‌كه به ازاي هر 1.5 كيلوگرم دان، ‌يك كيلوگرم گوشت مرغ توليد مي‌شود، عنوان‌كرد: اين در حالي كه در گذشته به ازاي هر يك كيلوگرم گوشت مرغ، 5/2 كيلوگرم دان به مصرف مي‌رسيد اما متاسفانه هنوز فرهنگ مصرف دان كارخانه‌اي در استان و كشور جا نيافتاده است.

پيرمرادي ادامه‌داد: متاسفانه مرغداران به دنبال محصول بي‌كيفيت و ارزان‌تر هستند در حال حاضر كارخانه ما با ظرفيت كامل خود كار نمي‌كند در صورت به كارگيري تمام ظرفيت، ما مي‌توانيم در هر ماه 4 تا 5 هزار تن خوراك دام توليدكنيم.

وي افزود: در صورت افزايش خريد و تقاضا از سوي واحدهاي مرغداران و طيور در استان، قطعا ميزان توليد كارخانه افزايش خواهد يافت.//س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.