سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق وعده های مسئولان با گذشت 4 سال:

تسریع در روند تملک روستای سلمان آباد

با گذشت 4سال از تاخیر در روند تملک املاک روستای سلمان آباد فرماندار شهرستان ری از تخصیص اعتبار قابل توجهی برای این روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، طی چند سال گذشته با احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در اتوبان تهران- قم روستای سلمان آباد از توابع بخش فشافویه شهرستان ری در حریم فرودگاه و در باند جنوبی پرواز این فرودگاه قرار گرفت که از سال 1387 با آغاز ساخت باند جنوبی فاز دوم آن کلید خورد.
برای توسعه باند جنوبی معارضینی وجود داشت از جمله روستای سلمان آباد که دقیقا در ردیف پروازی باند قرار گرفته و مقرر شد تمام روستا اعم از واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، اداری، دامداری زمین های داخل بافت و خارج بافت تملک شود.
قاسمیان دهیار روستای سلمان آباد در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ کار تملک روستای سلمان آباد از سال 1387 آغاز شده و مقرر گردید طی 6 ماه در سه مرحله واحدهای مسکونی، دامداری ها و زمین ها از سوی فرودگاه تملک شود .
وی افزود: با گذشت نزدیک به 4 سال هنوز مرحله اول طرح کامل اجرا نشده و مردم از این موضوع ناراضی هستند.
*عدم تعهد مسئولان فرودگاه طی 4 سال گذشته
یکی از ساکنان روستا به خبرنگار ما گفت: در حالی که قرار بود 6 ماهه خانه ها و املاک تجاری و زمین های را تملک کنند اما حالا با گذشت نزدیک به 4 سال هنوز 5 یا 6 خانوار در این روستا بدون امکانات زندگی می کنند.
یکی دیگر از اهالی روستا گفت: در مرحله اول تمام ادارات و مراکز درمانی و آموزشی روستا را تخریب کردند و آن را تبدیل به یک روستای مخروبه و متروک کردند و با وجود اینکه هنوز هم چندین خانوار در این روستا زندگی می کنند اما اینجا شده جولانگاه سگهای ولگرد
وی ادامه داد: فرزندانم می ترسند از خانه بیرون بروند داخل خیابان ها و کوچه ها پر از حیوانات وحشی شده است.
خانم دیگر از ساکنان باقی مانده روستا از نبود مراکز بهداشتی گلایه می کند و مي گويد :خانه بهداشت روستا را خراب کردند به طوري که اگر هريک از اعضاي خانواده بيمار شوند بدليل نبود وسليه حمل و نقل بايد تا صبح منتظر باشيم و صبح به شهر حسن آباد برويم.
یکی از اهالی می گوید: من نماینده 70 کوره پزی در این روستا هستم که نزدیکی  به 15 سال است آنها را به دلیل اینکه در حریم فرودگاه هستند غر فعال کرده اند اگر پولمان را نمی دهند اجازه دهند تا کوره ها را دوباره راه بیاندازیم.
این در حالی است که کسانی هم که از روستا رفته اند با پول اندکی که از فروش خانه هایشان به فرودگاه دریافت کرده اند تنها در شهر حسن آباد توانسته اند یک خانه استیجاری تهیه کنند .
یکی دیگر از اهالی می گوید: ما هر کدام صاحب چندین هکتار زمین هستیم اما بعد از احداث فرودگاه زمین های به دلیل کم آبی خشک شد و حالا هم چند سال است که امروز و فردا می کنند تا پول خانه و زمین هایمان را بدهند ما هم به خاطر امرار معاش به شغل های کاذب روی آورده ایم .
*خبر خوش فرماندار برای اهالی سلمان آباد
فرماندار شهرستان ری در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ از اختصاص 23 میلیارد ریال برای تملک روستای سلمان آباد خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شد از وزیرراه و شهرسازی مقرر شده 23 میلیارد ریال برای خرید مابقی واحدهای مسکونی روستا در اختصاص پیدا کند.
امیر حسین باقر نژاد اضافه کرد: تاکنون 95 درصد از واحدهای مسکونی داخل بافت روستا تملک شده و ان شالله مابقی هم با اختصاص این اعتبار تملک خواهد شد .
وی در ادامه اظهار داشت: تملک زمین ها، واحدهای تجاری و صنعتی داخل بافت در مرحله دوم طرح انجام می شود که نیازمند اعتبار قابل توجهی است و پس از آن مرحله سوم با تملک واحدها و زمین ها خارج از بافت روستایی انجام می شود.
فرماندار ری خاطر نشان کرد: با توجه به روند صعودی قیمت املاک اگر این طرح طولانی شود باید در قیمت ها تجدید نظر شود تا حقی از شهروندان ضایع نشود.
امیدواریم که این بار وعده مسئولان محقق شود و در پیچ و خم بروکراسی ادارات گم نشود اما باید توجه داشت که جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی در پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست اما به راستی نباید مسیر پیشرفت و آبادانی با تخریب و بی  خانمان شدن عده ای از شهروندان همراه باشد چرا که دیگر شیرینی این مهم کام مردم را شیرین نخواهد کرد./ف
گزارش از فاطمه هنرور

برچسب ها: باقر نژاد ، سلمان آباد ، ری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
یکی از اهالی
۲۰:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
سلام. من وخانواده ام 3سالی میشه که از سلمان اباد امده ایم در ان روز ها خانه هایمان را باقیمت بسیا ناچیز از ما خریدند و همین طور بقیه ی خانه ها را و ان جا را یک روستای مخروبه کردند اما بعد از گذت چهار سال هنوز پول زمین ها ی ما را نداده اند به غیر از زمین هایمان ما یک ملک 1200متری هم داریم با اینکه چهار دیواری است اما هنور پولش را نداده اند و بعد از گذت چهار سال میخوا هند زمین و چهار دیواری مارا به قیمت همان چهار سال پیش بخرند بنظر شما این درست است. من از تمام مسعولین خواهش میکنم که به داد مردم سلمان اباد برسند واز تمام خبر نگاران ممنونم میشم که بیشتر خبر تهیه کند و حرف اخر :حرف تمام مردم سلمان اباد این است که ما زمین هایمان را به قیمت قبلی نمیدهیم

ما خواهان عدالت هستیم