سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تحقق صدرنشینی علمی ایران در خاورمیانه

صدرنشینی علمی و تولید علم در خاورمیانه به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 14 سال زودتر از موعد مقرر محقق شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین با بیان این مطلب گفت : در سال‌های گذشته تعداد محدودی از دانش‌آموزان نخبه می‌توانستند برای تحصیل به مدارس نمونه دولتی شهرستان‌های همجوار راه پیدا کنند که امسال با همت مسئولان افتتاح دبیرستان نمونه دولتی در قیروکارزین با هدف رشد و بالندگی علمی شهرستان و توجه به دانش‌آموزان نخبه و با استعداد صورت گرفته است.
ابوالحسن دهقان تصریح کرد: مدرسه علامه اقبال لاهوری شهر قیر یکی از بهترین مدارس شهرستان به دبیرستان نمونه دولتی اختصاص یافته که در این دبیرستان بیش از 120 دانش‌آموز نخبه پس از گذراندن آزمون به این دبیرستان راه یافته و 90 نفر در مقطع اول و 34 نفر در مقطع دوم تجربی و ریاضی مشغول به تحصیل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناوری و توسعه حرکت می‌کند، افزود: عدالت تحصیلی، رشد علمی کشور در تمام عرصه‌ها و خیل دانش‌آموختگان در علوم مختلف به برکت نظام اسلامی و خون شهدای گرانقدر است.
دهقان با اشاره به رونمایی از سند ملی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در سال 90 با حضور رئیس جمهور اضافه کرد: این سند حاصل تلاش کارشناسان و صاحب‌نظران طی سال‌های گذشته است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که اهداف آن تا سال 1404 محقق شود اما صدرنشینی علمی و تولید علم در خاورمیانه به عنوان یکی از اهداف این سند، 14 سال زودتر از موعد مقرر محقق شده است.
رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مدارس است و دانش‌آموزان باید بدانند رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در برهه‌های مختلف، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بود.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس از اهداف مهمی است که آموزش و پرورش مورد توجه قرار داده و در این راستا فعالیت‌های خوبی برای گسترش آن در تمام مقاطع تحصیلی صورت گرفته است./س

برچسب ها: صدر نشینی ، ایران ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.