سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آخرین مهلت ارسال آثار به كنگره شعر عاشورایی اردبیل اعلام شد

مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شعرا ، نویسندگان و علاقمندان این حوزه فرصت دارند تا 10 مهر 91 آثار منتخب خود را برای پنجمین كنگره شعر عاشورایی اردبیل ارسال كنند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / افزود: انتشار فراخوان پنجمین كنگره شعر عاشورایی به شكل منطقه‌ای در شمال‌غرب كشور و ارسال آن به تمام استان‌ها تا 10 مهر تعیین شده است.

وی گفت: این كنگره با محور مویه‌های غریبانه و موضوع از شام غریبان تا اربعین حسینی همزمان با ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) در محرم و صفر 1434 هجری برگزار می‌شود و امسال قالب‌های آثار را متنوع و محور كار را اعتلای فرهنگ اصیل و ارزشی عاشورا و موضوعات پیرامونی آن قرار داده‌ایم.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از برگزاری این كنگره را شناساندن ابعاد حادثه عظیم عاشورا ،‌ معرفی شاعران و نویسندگان توانمند ، اهمیت دادن به موضوع شعر در حادثه عاشورا ، تبیین ابعاد گسترده این حادثه و جلب نظر علاقمندان به این حوزه و نیز متنعم شدن آنها از فرهنگ اصیل عاشورایی و حسینی ذكر كرد.

حجت‌الاسلام ستوده گفت : در چهار دوره گذشته آثار مناسبی به دبیرخانه كنگره ارسال شده و تمام آنها در قالب یك كتاب به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: با توجه به شهرت فراگیر اردبیل در عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت سید‌الشهدا(ع) و یاران باوفایش این كنگره در اردبیل برگزار می‌شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای چنین برنامه‌های مناسبتی می‌توانیم جنبه‌های مختلف حادثه ماندگار عاشورا را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم و در این زمینه تلاش شده با ظرافت هنری و ادبی این كار به شكل مؤثر انجام شود/ س

برچسب ها: ارسال ، آثار ، کنگره ، شعر ، عاشورایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.