سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون استاندارخراسان‌رضوی؛

انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندارخراسان‌رضوي گفت: انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی صورت گیرد.


محمد غفاری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،با اشاره به تأثیر جشن‌های رضوی«زیرسایه خورشید» در فضای فرهنگی کشور اظهارکرد: فضای فرهنگی کشور متأثر از فرهنگ دینی، انقلابی و ارزشی ما است که یکی از شاخصه‌های فرهنگ دینی، همان فرهنگ رضوی است.

وی ادامه داد: وجود مرقد حضرت رضا(ع) که تنها امام معصوم شیعه در ایران هستند، نقش بدیهی در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارخراسان‌رضوي گفت: پس از حضور امام رضا(ع) در ایران امامزادگان فراوانی راهی ایران شدند که در گسترش فرهنگ دینی، رضوی بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه‌کرامت از جمله جشن‌های«زیرسایه خورشید» بیان کرد: اگر همه‌ی برنامه‌های دهه‌کرامت مردمی و پرمحتوا همچون جشن‌های«زیرسایه خورشید» باشد قطعاً در گسترش فرهنگ رضوی و انقلابی به‌ سزایی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارخراسان‌رضوي با اشاره به نقش دنیای مجازی در ترویج مفاهیم دینی و رضوی ادامه داد: امروزه شاهد انفجار انتقال اطلاعات هستیم و از دستگاه‌های مجازی می‌توان در انتقال هر چه بهتر فرهنگ دینی و به‌خصوص فرهنگ وسیره رضوی بهره برد.

غفاری با اشاره به تأثیر برگزاری جشن‌های رضوی «زیرسایه خورشید» در 12 شهر از 4 کشور جهان اظهارکرد: دنیا خواستار معنویت است و در جهان انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد، به خصوص که دشمن همه جا در تلاش است معنویت‌گرایی که فضای جهانی را در برگرفته را با فرقه‌های ساختگی پرکند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل دینی، معنویت فطری، انسانی و خدایی را باید به مردم جهان نشان داد تا شاهد استقبال زیادی ازفرهنگ اهل‌بیت(ع) در دنیا باشیم.

 
برچسب ها: انتقال ، فرهنگ ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.