سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

سه هزار و 719 زائر گلستانی از 14 مهر عازم خانه خدا می شوند

مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام سه هزار و 719 زائر بیت الله الحرام برای انجام مناسک حج از 14 تا 21 مهر در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران   گرگان، مهدی شیخی، مدیر حج و زیارت گلستان   به مناسبت هفته حج در دیدار مدیران کاروان های حج تمتع استان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: امسال سه هزار و 719 زائر و خدمه در قالب 15 پرواز از 14 تا 21 مهر از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده اعزام می شوند.

وی افزود: این زائران شامل 15 کاروان اهل سنت و 6 کاروان تشیع است که با مسئولیت 21 مدیر کاروان اعزام می شوند.

شیخی با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در پیگیری های انجام شده برای فراهم سازی فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه گرگان، تصریح کرد: با توجه به اخطار سازمان حج مبنی بر محدودیت پرواز در فرودگاه گرگان، این مشکل با پیگیر ینماینده ولی فقیه، استاندار گلستان و نمایندگان مجلس و همکاری مدیر کل فرودگاه استان برطرف شد و زائران استان از فرودگاه بین المللی گرگان رهسپار سرزمین وحی می شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت حج و زیارت استان در حال حاضر با 8 نیرو به فعالیت می پردازد، گفت: در زمان اعزام زائر، 21 هزار و 800 زائر به عمره و 30 هزار زائر به عتبات اعزام شدند و امسال نیز اعزام 3 هزار و 700 زائر به حج صورت می گیرد.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: در حال حاضر 30 دفتر زیارتی و دو هزار و 800 کارگزار به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اعزام اهل سنت استان به عتبات عالیات، گفت: 25 مدیر کاروان در شرف آموزش برای اعزام مردم اهل سنت استان به عتبات عالیات هستند.

شیخی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 87 در دیدار با کارگزاران زیارتی، افزود: معظم له در آن نشست در خصوص وحدت تاکید فراوان کردند.

وی اظهارامیدواری کرد: امسال نیز شاهد میثاق بندگی و برادری در موسم حج باشیم.

شیخی با اشاره به مستقل شدن دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان، گفت: شناسایی و استفاده از طلاب علوم دینی گلستانی مقیم قم و مشهد برای اعزام به سفرهای زیارتی از برنامه های این نمایندگی است.

وی خرافه زدایی و تدویت کتاب مداحی قروال شده را از دیگر برنامه های دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان برشمرد./س

برچسب ها: مکه ، گلستان ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.