سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

ایجاد كارگروه مشترك دائم میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های صنعت نفت در مناطق خشكی و دریایی ایجاد یك كارگروه دائم برای هم افزایی بیشتر میان این سازمان و وزارت نفت پیشنهاد می شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد جواد محمدی زاده افزود: توسعه فعالیت های وزارت نفت در حوزه دریا و ساحل كه یك اكوسیستم شكننده دارد، در سال های اخیر و بحث آلایندگی ها، اعم از بخارها (گازها)، پساب ها، فضولات و پسماندها در طیف بسیار وسیع، ضرورت همكاری میان این سازمان ها را لازم می سازد.

وی صنعت نفت را پیش قراول توسعه اقتصادی كشور خواند و گفت: به تازگی یك سند همكاری با مقام عالی وزارت نفت امضا كرده است كه این سند می تواند اساس خوبی برای همكاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت باشد.

محمدی زاده با بیان این كه بهره گیری از فناوری های نوین و برتر در دستور كار است و این مساله در حوزه نفت و گاز اهمیت بیشتری دارد، افزود: هیدروكربورها به طور ذاتی آلاینده هستند و اگر در استخراج، فرآورش و انتقال آنها رعایت مسائل محیط زیستی نشود، در همه فرآیندها به مولفه های اصلی حیات یعنی آب، هوا، خاك و گونه های زیستی آسیب وارد خواهد كرد، بنا براین همكاری مناسب میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت، بیش از هر دستگاه دیگر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جای خشنودی است كه با تاكید مهندس قاسمی، وزیر نفت، همچنین وزیر پیشین این وزارتخانه داشته اند، موضوع مطالعات ارزیابی زیست محیطی در اجرای تمام پروژه های اصلی نفت در اولویت واقع شده است.

محمدی زاده ادامه داد: با اطمینان می گویم كه هیچ پروژه نفت و گاز، پخش و پالایش، استخراج و صادرات و بازاریابی در این صنعت انجام نمی شود مگر این كه مطالعات زیست محیطی آن از سوی مشاوران صاحب صلاحیت و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود.

وی اظهار كرد: هم اكنون قوی ترین، بهترین و جدی ترین واحد اچ اس یی در كشور را در صنعت نفت داریم و این واحد در قیاس با واحدهای مشابه در دستگاه های اجرایی دیگر در بخش محیط زیست بسیار فعال است كه جای تقدیر دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر اخیر خود به استان خوزستان، از چند پروژه زیست محیطی در مناطق نفت خیز بازدید و در آیین راه اندازی دستگاه های فرآورش و تفكیك گر سیار نفت در گستره عملیاتی شركت بهره برداری نفت و گاز كارون و افتتاح سامانه مدیریت پسماند دستگاه حفاری در حوزه فعالیت شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) شركت كرد./س
برچسب ها: ایجاد ، مشترک ، حفاظت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.