سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد:

شرایط لازم برای آرامش زائران تمتع 91 فراهم شده است /123 تن دارو و تجهیزات به عربستان ارسال شد

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارسال 123 تن دارو و تجهیزات پزشکی به عربستان برای حج تمتع 91 خبر داد و بیان کرد شرایط لازم برای آرامش زائران فراهم شده است.

ولید دنده بر در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت به معتمدین، از اتمام موسم تمتع سال گذشته آغاز و تا موسم آینده ادامه دارد که در طول ایام تمتع عملیاتی می شود که در این راستا نحوه انجام خدمات سلامت در دو حوزه برنامه ریزی می شود.
 
رئیس ستاد عملیات پزشکی تمتع عنوان کرد: حوزه اول شامل کمیته بهداشت است که کارشناسان بهداشت با حضور در جلسات به بررسی چالش ها و ارائه راهکار و دستور العمل های مربوطه اقدام می نمایند.
 
وی افزود: نظارت بر هتل‌ها و تمام اماکن زائران ایرانی، تهیه مواد غذایی تا زمان سرو آن و رسیدگی به شکایات و پیشنهادات واصله از مدیران کاروان زائران و رفع آن از جمله وظایفه کمیته بهداشت است.

دنده بر خاطر نشان کرد: 14 نکته بهداشتی به عنوان کلید سلامت زائران در تمام پوسترها و نشریات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درج شده تا زائرین با رعایت آن، از ابتلا به بیماری مصون باشند.

وی یادآورشد: فعالیت کادر درمانی تمتع به صورت شبانه روزی می‌باشد و کلینک‌های تخصصی در منا و عرفات و پایگاههای اورژانس در حجفه، شجره و مذلفه نیز راه اندازی می‌شود و در زمان بازگشت نیز پایگاهی در جده برپا می‌شود.

دنده بر در پایان به زائران توصیه کرد: در صورت رویت هر گونه مورد غیر بهداشتی، پزشک کاروان و کارشناسان بهداشت را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت رفع شود./ف

برچسب ها: دنده بر ، تمتع ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.