سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اجرای سند تحول بنیادین از ویژگیهای سال تحصیلی جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: تصویب، رونمایی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش از ویژگی ‌های متمایز سال تحصیلی جدید است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛رحمان فلاحی در مراسم نمادین زنگ استانی بازگشایی مدارس در دبستان دخترانه شقایق اظهار کرد: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از ضرورتهای نظام است.
وی با بیان اینکه  تدوین این  سند راهبردی ماحصل تلاش، برنامه‌ ریزی و مطالعه 500 نفر از صاحب‌ نظران و متخصصان حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش برای اولین بار است که از سندی جامع و ماندگار برخوردار شده‌ که اجرای بند به بند این سند از مطالبات مقام معظم رهبری است.
 
فلاحی تصریح کرد: تدوین این سند با الهام از مبانی ارزشمند اسلامی در جهت تربیت انسانی وارسته و کسب اقتدار و مرجعیت علمی در جهان  تدوین شده ‌است.
 
وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه اولیاء و مربیان برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان خوزستان، گفت: اولیاء دانش آموزان نیز همچون مسئولان آموزش وپرورش، مسئولیت پشتیبانی و حمایت از سند تحول بنیادین را دارند و باید با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همگام باشند.
 
فلاحی با اشاره به افزایش دوره آموزش ابتدایی به شش سال، افزود: به اعتقاد اکثر صاحب ‌نظران، دوره ابتدایی دوران شکل‌ گیری شخصیت، کارایی بیشتر درونی، اثربخشی و ‌ماندگاری آموخته ‌های دانش آموزان است.
 
وی ادامه داد: براین اساس آموزش مهارت‌های زندگی و جایگزینی شیوه‌های تدریس پژوهش ‌محور به جای حافظه ‌محور از رویکردهایی ا ست که در نظام آموزشی جدید دنبال می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به ضرورت حاکمیت تربیت قرآنی با توسعه مدارس قرآنی و راه ‌اندازی کرسی ‌‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در تمام پایه ‌های دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: کمال انسان در تربیت وی است و آموزش و پرورش باید نسل آینده را با تربیت دینی آشنا سازد و تحکیم مبانی دینی را آموزش دهد.
 
وی تصریح کرد: توجه ویژه به تربیت قرآنی، توسعه مراکز استعدادهای درخشان، مدارس نمونه دولتی، شاهد و ایثارگر با هدف ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای برتر، تعمیم عدالت آموزشی و تکریم فرزندان ایثارگران، راه اندازی مجتمع‌ های آموزشی و پرورشی روستایی، عشایری و شهری با هدف توسعه عدالت آموزشی، ایجاد فرصت برابر و هم‌ افزایی علمی و استفاده حداکثری از ظرفیت ‌های موجود مدارس اقماری، مشخصه دیگر این سال تحصیلی است.

فلاحی افزود: توسعه متوازن رشته ‌های فنی و حرفه ‌ای، راه ‌اندازی مدارس تخصصی ورزش، ساخت سالنهای ورزشی و استخر شنا و تالیف کتب درسی پایه ششم و تغییر محتوای کتب درسی پایه دوم بر مبنای سند تحول بنیادین از دیگر شاخصه‌ های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی همچنین از ساماندهی زمان آموزش در مدارس خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید با هدف ایجاد زمینه حضور بیشتر و بهره‌ گیری دانش آموزان از کانون گرم خانواده، اغنای عاطفی آنها و ایجاد فرصت نوسازی و همچنین بروز و ارتقای دانش و مهارتهای شغلی و حرفه‌ ای برای معلمان زمان آموزش در مدارس ساماندهی شده است.

فلاحی تصریح کرد: لازمه توسعه کشور داشتن آموزش و پرورش قوی است و هنر آموزش و پرورش تبدیل افراد جامعه به انسانهای سالم، بالنده، مسئولیت ‌پذیر و پویا و از طرف دیگر رفع نیازمندی نیروی انسانی در کشور است که با تربیت ‌یافتگان آن تأمین می شود./س


برچسب ها: سند ، بنیادین ، تحصیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.