سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور يمن به آمريکا سفر مي کند

یک مقام دولتی یمن امروز شنبه اعلام کرد: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور هفته آینده برای حضور در سازمان ملل متحد به آمریکا سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، این نخستین سفر عبد ربه منصور هادی به آمریکا از زمان به قدرت رسیدن وی به عنوان رئیس جمهور در فوریه گذشته خواهد بود.

 آمریکا، از متحدان نزدیک یمن و شریک اصلی این کشور فقیر در مبارزه با تروریسم، بازیگر اصلی در یافتن راه حلی سیاسی بود که در پی یک سال اعتراض های خیابانی مرگبار علیه حکومت علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، به حکومت وی پایان داد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: هادی در این سفر مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از تحولات اخیر در عرصه سیاسی یمن آگاه خواهد کرد و قرار است با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

دولت اوباما ماه اوت از هادی دعوت کرد ماه سپتامبر به آمریکا سفر کند اما هیچ تاریخ دقیقی برای این سفر اعلام نشد.

بنابر یک گزارش وزارت دفاع یمن، هادی همچنین در نشست اعطا کنندگان بین المللی کمک به یمن که قرار است بیست و هفتم سپتامبر در نیویورک برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

چهارم سپتامبر، در نشست اهدا کنندگان بین المللی کمک در ریاض پایتخت عربستان سعودی، اعطای شش میلیارد و چهارصد میلیون دلار برای کمک به منظور برقراری ثبات در یمن در پی ناآرامی های سال گذشته در این کشور، وعده داده شد.

چندین کشور دیگر اهدا کننده کمک نیز وعده داده اند کمک های مالی خود به یمن را در نشست آتی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کنند.

دولت یمن اعلام کرده است برای کمک به تثبیت اوضاع اقتصادی و واحد پولی خود به حدود یازده میلیارد دلار کمک خارجی نیاز دارد.

نیروهای یمنی چند ماه است عملیاتی نظامی را برای ریشه کن کردن شاخه القاعده در این کشور آغاز کرده اند. نیروهای دولتی یمن این عملیات نظامی گسترده را با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در جنوب این کشور آغاز کردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.