سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در آیین بازگشایی مدارس کشور در سال تحصیلی 92-91 سراسر کشور :

سرعت پیشرفت علم در کشور، نوید دهنده قرار گرفتن ایران بر قله‌های علمی جهان است

رئیس‌جمهور با اشاره به سرعت پیشرفت علم در کشور گفت:‌ افزایش سرعت پیشرفت علم این نوید را می‌دهد که ایران در آینده نزدیک بر قله‌های علمی جهان قرار گرفته و به عنوان مرجع علمی پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز(شنبه) در آیین بازگشایی مدارس کشور در سال تحصیلی 92-91 پس از نواخته شدن زنگ مهر در جمع دانش‌آموزان مجتمع آموزشی خیّری مرضیه یزدی خزانه بخارایی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، جامعه فرهنگی کشور و ملت ایران ماه مهر را سرشار از شکوه و مهربانی توصیف کرد و اظهار داشت: در طول سال، ماه مهر از زیبایی خاصی برخوردار بوده و آغاز سال تحصیلی به گونه ای هوشمندانه در این ماه قرار گرفته چرا که مهر، علم، آگاهی و دانش در هم تنیده هستند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه انسان هر چه عالم‌تر و با دانش تر باشد، مهربان‌تر است، اظهار امیدواری کرد که با همت جامعه عزیز و سربلند فرهنگی کشور و همه دانش‌آموزان سالی سرشار از پیروزی و موفقیت‌های علمی، اخلاقی و فرهنگی در انتظار ملت ایران باشد.
 
احمدی نژاد با تاکید بر لزوم افزایش سرعت پیشرفت علم در کشور، خاطر نشان کرد:‌ خوشبختانه امروز سرعت پیشرفت علمی کشور بالا بوده و این نوید را می‌دهد که در آینده نزدیک جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های علمی جهان بنشیند و به عنوان مرجع علمی پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح پرسش مهر در روز اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید سنت خوبی است که جامعه فرهنگی را برای پاسخ به آن بسیج خواهد کرد، افزود: سال‌های گذشته پرسش‌ها درباره عدالت، مهرورزی، خدمتگزاری و پیشرفت کشور بوده اما امروز نوع این پرسش متفاوت است.
 
احمدی نژاد در بیان تفاوت پرسش مهر سال جدید تحصیلی ادامه داد: معمولا کودکان و نوجوانان در برابر این سوال بزرگسالان که می‌خواهید در آینده چه کاره شوید، پاسخ‌های متفاوتی می‌دهند و این در حالی است که همه مشاغل مهم و برای پیشرفت کشور لازم هستند؛ اما پرسش بنده این است که می‌خواهید در آینده چه کار کنید؟
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیش از انتخاب شغل، باید به این پرسش پاسخ داده شود که شخص می‌خواهد چه کار کرده و چه اهدافی را برای خود ترسیم نموده است، تصریح کرد: عمر انسان بالاترین سرمایه او بوده که باید از آن برای رسیدن به اهداف و آرزوهای ابدی خود، بهترین استفاده را ببرد.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه انسان‌ها به دو شیوه شخصی و اجتماعی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیامبران الهی، شخصیت‌های بزرگ تاریخ، کسانی که تاریخ را ساخته‌اند و یک ملت و مکتب را نجات داده‌ و عدالت و آزادی را به جامعه هدیه کرده‌اند، مشاغل گوناگونی داشتند، اما آنها به واسطه شغل و زندگی شخصی خود جاودانه نشدند، بلکه جاودانگی آنها به این دلیل است که زندگی شخصی را صرف زندگی اجتماعی خود کرده اند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه پاسخ این پرسش که چه کار می‌خواهید بکنید، به زندگی اجتماعی انسان‌ها برمی‌گردد، گفت: شخصیت‌های بزرگ به خاطر نوع نگاه به زندگی اجتماعی اوج گرفتند، اما برخی دارای نگاه شخصی بوده و در جامعه به دنبال منافع و پر کردن جیب خود هستند و در مقابل، افرادی زندگی خود را در خدمت رفاه و اعتلای جامعه قرار می‌دهند و در حقیقت برای دیگران زندگی می‌کنند.
 
احمدی نژاد افزود: ممکن است فردی به بالاترین درجه از زندگی مادی برسد اما به دلیل اینکه فقط به فکر خود بوده، نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد و نام او به نیکی باقی نخواهد ماند؛ هر کس فقط و فقط برای خودش زندگی کند بزرگ‌ترین زیان‌دیده تاریخ است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حاکمان دوره قاجار و پهلوی به ظاهر بزرگ بوده و قدرت، ثروت و رسانه‌ها را در اختیار داشتند اما نام آنها در تاریخ به ننگ ثبت شده است، گفت: در مقابل، سرداران و شجاعانی نیز بودند که ملت ما را در برابر هجوم دشمن نجات دادند.
 
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هنر این است که انسان بتواند زندگی خود را وقف جامعه کند، به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز کسانی زندگی اجتماعی خود را زیبا انتخاب کرده‌اند و مدرسه سازی که بهترین کار برای پیشرفت جامعه و دانش و گسترش علم و فرهنگ است را انتخاب کرده‌اند.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: انسان های ساده و بی آلایشی در جهان هستند که هرچند شغل به ظاهر مناسبی نداشته اند اما بواسطه انجام کار برای خدا و عشق مردم، اوج گرفته و تجلی صفات خدای متعال شده اند.
 
دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: معلمان فراوانی بوده اند که زندگی خود را وقف اعتلای جامعه کرده و در خدمت تربیت و تعالی انسان بودند و امروز نام آنها به نیکی در تاریخ ثبت گردیده است.
 
رئیس جمهور در تشریح پرسش مهر سال تحصیلی جدید گفت: پرسش اینست که می‌خواهید چکار کنید و اهداف شما چیست و برای جامعه، مکتب و زندگی جاویدان خود چه برنامه‌ای دارید؟
 
احمدی نژاد خطاب به دانش آموزان ادامه داد: آیا می خواهید جامعه را در خدمت خود قرار داده و در زندگی تحت ظلم و بدون رشد فکری و رسیدن به کمال انسانی باشید یا در زندگی تحت سایه توحید، عدالت و آزادی قرار گیرید؟
 
رئیس جمهور تصریح کرد: مطمئناً فرزندان این سرزمین نور، ایمان، فرهنگ، تمدن، مهر عشق و عزت، زندگی متعالی درخشان و عزتمند را انتخاب خواهند کرد.
 
پیش از سخنان رییس جمهور، حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جامعه فرهنگی کشور و نظام آموزش و پرورش ارائه کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس جمهور ، مدارس ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.