سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت بسیج جامعه پزشکی استان لرستان؛

آغاز به كار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم شهرستان کوهدشت

بسیج جامعه پزشکی استان لرستان همزمان با هفته دفاع مقدس بیمارستان صحرایی را امروز در مناطق محروم شهرستان کوهدشت افتتاح کرد.

دکتر نبی الله شمس بیرانوند رئیس بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: این بیمارستان صحرایی امروز با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه ناحیه لرستان، رئیس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و امام جمعه کوهدشت در روستای اشترک گل گل این شهرستان آغاز به کار کرد.
 
وی با بیان این که کادر پزشکی این بیمارستان 150 نفر از متخصصین و سایر رده های پزشکی هستند، تصریح کرد: در هر شیفت 12 پزشک از عمومی تا فوق تخصص در رشته های بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی کلیه، داخلی ، زنان، عفونی، چشم، مغز و اعصاب کار ویزیت و انجام عمل جراحی بیماران را به عهده دارد.
 
وی ادامه داد: با انجام عملیات غربالگری طی سه ماه گذشته 1500 نفر از بیماران منطقه به این بیمارستان ارجاع شدند که طی روزهای برگزاری مورد درمان قرار می گیرند.
 
دکتر شمس بیرانوند با اشاره به این که اتاق عمل این بیمارستان به طور کامل مجهز و استاندارد است، خاطر نشان کرد: در کنار خدمت این بیمارستان خدمات رایگان دیگری نیز شامل رادیولوژی ، دندانپزشکی و مامایی نیز به بیماران ارائه می شود.
 
وی یادآور شد: اطلاع رسانی در این بیمارستان به موقع و استقبال مردم نیز از این خدمات بهداشتی درمانی چشمگیر و قابل توجه است و در مراسم افتتاحیه این بیمارستان از یادآور خاطره شهدای بسیج جامعه پزشکی گوهردشت به نام های شهید صادق یار محمدی مسئول بهداری رزمی تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و شهید اسماعیل هادیان، شهید محمد علیم عباسی گرامی داشته شد و از خدمات آنها تجلیل به عمل آمد.
 
** نمایشگاه بسیج جامعه پزشکی با نام عاشقان ولایت در خرم آباد رونمایی شد
 
دکتر شمس بیرانوند در ادامه با اشاره به رونمایی نمایشگاه بسیج جامعه پزشکی در خرم آباد، گفت: در این نمایشگاه غرفه های خدمات دندانپزشکی ، پایش قند خون و فشار خون برای عموم مردم ارائه می شود.
 
وی افزود: در کنار خدمات بهداشتی درمانی کارشناسی نیز در رشته های تغذیه، بهداشت عمومی و مامایی به مردم مشاوره می دهند و کلاس هایی نیز در ارتباط با خطرات مواد نیروزا، مواد اعتیاد آور و خطرات مصرف مواد مخدر نیز در این نمایشگاه دایر می شود و سازمان  هلال احمر استان نیز در زمینه امداد و نجات آموزش هایی را برای علاقمندان در این نمایشگاه ارائه می کند.
 
وی از اعزام 30 تیم پزشکی و امداد و درمان در مناطق محروم استان لرستان خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با مراجعه به مناطق محروم  و روستای دور افتاده استان در شهرستان های مختلف استان و خدمات لازم بهداشتی و درمانی را در طول هفته دفاع مقدس به نیازمندان به طور رایگان ارائه می دهند.
 
دکتر شمس بیرانوند ادامه داد: با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر استان تیم هایی از تهران به مناطق محروم شهرستان پل دختر اعزام می شوند و در این تیم ها که پزشکان متخصص ، ماما ، پرستار و دانشجویان رشته های بهداشت و بینایی بسیجی حضور دارند خدمات بهداشتی، پزشکی و داروها و اقلام بهداشتی رایگان را در اختیار مردم مناطق محروم و نیازمند شهرستان پلدختر قرار می دهند./عط
برچسب ها: خدمات ، امداد ، بهداشتی ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.