سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همايش باران غدير برگزار مي شود

سومين همايش بين المللي «باران غدير» ششم تا نهم آبان در تهران برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام زائري دبير سومين همايش بين المللي" باران غدير"گفت: اين همايش به منظور بررسي و معرفي آثار هنرمندان غير مسلمان و اهل سنت جهان، در ستايش حضرت علي (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام برگزار مي شود.
حجت الاسلام زائري افزود: تاکنون حضور هنرمندان صاحب نامي از لبنان، کويت، هند، تونس و پاکستان در اين همايش قطعي شده است و با توجه به فرصت باقي مانده تا آغاز جشنواره و تقاضاهاي متعدد شرکت در همايش، شمار شرکت کنندگان افزايش خواهد يافت.
وي در ادامه گفت: همايش «باران غدير» از ابتداي فعاليت در پي گونه اي خاص از فعاليت هاي ادبي با عنوان ادبيات ميان ديني و مذهبي است.
دبير همايش باران غدير گفت: اين موضوع به ويژه با توجه به فعاليت هاي خاص صهيونيست ها براي تفرفه افکني ميان اديان و مذاهب که نمونه آن در توليد فيلم موهن به ساحت پيامبر اعظم (ص) قابل مشاهده است، اهميت بيشتري پيدا مي کند.
وي افزود: اين آثار سخيف و موهن در حالي توليد مي شود که توجه به اسلام، پيامبر اعظم (ص) و نهج البلاغه در جهان غرب بسيار افزايش يافته است.
حجت الاسلام زائري گفت: با توجه به وقايع اخير، امسال بخش ويژه اي با عنوان رسول گرامي اسلام (ص) به همايش اضافه شده است و در آن آثار ادبي و هنري بزرگان فرهنگ و هنر جهان با موضوع احترام و ستايش پيامبر اعظم (ص)، بررسي خواهد شد.
دبير همايش باران غدير گفت: بيشتر آثار در بخش هاي مختلف همايش همانند دو دوره قبل شعر و کتاب هاي نوشته شده با موضوع اهل بيت (ع) است اما با توجه به گستردگي فعاليت هاي هنري غيرمسلمانان در معرفي و احترام به اين بزرگواران، از امسال بخش هاي جديدي نيز به همايش اضافه مي شود.
وي تصريح كرد: اجراي موسيقي غديرخواني اهل سنت و آشوريان کشور، اجراي قوالي با موضوع اهل بيت عليهم السلام با حضور قوالان اهل سنت پاکستان، نمايشگاه عکس و پوستر و هنرهاي تجسمي با موضوع اهل بيت (ع) از جمله بخش هاي جديد امسال همايش باران غدير است.
حجت الاسلام زائري در آخر گفت: رونمايي از چند کتاب نويسندگان مسيحي سرشناس جهان با موضوع اسلام و حضرت علي (ع) و نشست هاي تخصصي مشترک با حضور هنرمندان خارجي و هنرمندان و دانشگاهيان از ديگر برنامه هاي اين دوره همايش محسوب مي شود./م
برچسب ها: همایش ، باران ، غدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.