سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مرزی و همچنین توسعه و عمران این مناطق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در گذشته مرزنشینی و استقرار در کنار مرز نوعی تهدید محسوب می‌شد، ولی امروز به دلیل ارتقای سطح امنیت، شاهد شکل‌گیری رویکرد جدیدی نسبت به این موضوع هستیم پس باید بیش از بیش به مسئله توسعه مرزها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در سایه تعامل و همکاری بیشتر، روند پیشرفت و سازندگی در مناطق مرزی شتاب پیدا می‌کند، ادامه داد: هم‌مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق می‌تواند به یک فرصت بهینه برای رشد بیشتر تبدیل شود، ولی برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید تعامل وسیعی صورت بگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی لازمه بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های مرزی را همکاری کشورهای همسایه دانست و گفت: کشورهای همجوار باید همکاری و هماهنگی نزدیکی بین خود ایجاد کنند تا منافع اقتصادی و فرهنگی هر دو طرف تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نگران‌کننده دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: از تبعات منفی خشک‌شدن دریاچه ارومیه، علاوه بر مردم این استان و کشورمان بلکه کشورهای همسایه تا حدودی متاثر می‌شوند، از این‌رو باید برپایی نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان کشورهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.

فتاحی از بحرانی‌شدن وضعیت دریاچه ارومیه اظهار تاسف کرد و متذکر شد: باید با برپایی نشست‌های مختلف از توان علمی و تخصصی کارشناسان و جغرافی‌دانان ملی و بین‌المللی استفاده شود تا از پیشروی این معضل تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه برای عبور از این بحران باید مسئولان و اقشار مختلف مردم کنار یکدیگر قرار گیرند، اذعان داشت: هر مسئله‌ای در هر حوزه‌ای تاکنون با همراهی مردم حل شده بنابراین برای پشت‌سر گذاشتن این مشکل باید از توانایی‌های نهفته بین مردم استفاده شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.