سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرتاب آرن داودي، بسكتبال ايران را قهرمان کاپ آسيا کرد

تيم ملي بسکتبال ايران با پرتاب آرن داودي بازيكن ارزنده خود ضمن كسب پيروزي مقابل ژاپن قهرمان مسابقات کاپ آسيا شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، فینال مسابقات کاپ آسیا از همان ابتدا بسیار کم امتیاز شروع شد و به همین شکل پیش رفت، ملی پوشان ایران چهار امتیاز ابتدایی بازی را به دست آورده و برای چند دقیقه ژاپن هیچ امتیازی به دست نیاورد تا در نهایت با یک پرتاب 3 امتیازی طلسم امتیاز آوری این تیم هم شکست. ادامه کوارتر اول به صورت پایاپای پیش رفت و ایران در بیشتر دقایق با اختلاف کمی از حریف پیش بود کوارتر اول با نتیجه 13 بر 11 به نفع ایران تمام شد.

**اختلاف هفت امتیازی در کوارتر دوم

 پچیروویچ که از اواخر کوارتر اول به صالح فروتن بازیکن جوان تیم نیز شانس بازی در فینال را داده بود در ابتدای این کوارتر محمد جمشیدی را نیز وارد بازی کرد پنج دقیقه اول این بازی با اختلافی 2 امتیازی پیگیری می‌شد اما از اواسط کوارتر اختلاف به تدریج بالا رفت و نیمه اول 30 بر 23 به سود ایران تمام شد.

 **بازگشت خطرناک ژاپن
 درحالی که نیمه اول با سلطه ایران تمام شده بود تیم ژاپن به تدریج اختلاف با ایران را کم کرده و در اواسط کوارتر به تساوی 32-32 کشاند بعد از چند خطای بد موقع ایران ژاپنی ها برای دقایقی بازی را به دست گرفتند و با 3 امتیاز پیش افتادند درحالیکه فرید اصلانی با یک حرکت 2 امتیاز از این اختلاف را جبران کرد یک پرتاب 3 امتیازی امتیازی این تیم را به 40 رساند دو تیم در دو دقیقه آخر کواتر سوم بازی برابری انجام داد و ژاپن در پایان این کوارتر با پیروزی 21 بر 10، 44 بر 40 از ایران پیش افتاد.

**پرتاب سرنوشت ساز آرن

کوارتر چهارم بازی بسیار پایاپای و خطرناک برای ایران پیگیری شد پس از 2 امتیاز اولیه یک پرتاب 3 امتیازی از حامد آفاق ایران را 45 بر 44 پیش انداخت اما دفاع ضعیف بازهم ژاپن را بالا برد با توجه به حساسیت بازی هیچ یک از 2 تیم دست به ریسک نزده و در 10 دقیقه آخر امتیازات کمی رد و بدل شد. در حالی که 2 دقیقه به پایان بازی مانده بود ژاپن 51 بر 47 بازی را در دست داشت که از این لحظه دفاع ایران اجازه کسب امتیازات بیشتر به حریف را نداده و ابتدا با امتیاز اصغر کاردوست به یک امتیازی حریف رسید و در یک لحظه طلایی آرن داوری پرتاب 3 امتیازی ارزشمندی را به گل تبدیل کرد که نتیجه را به 53 بر 51 رسانده و ایران را قهرمان کاپ آسیا کرد.
حامد آفاق با 8 امتیاز و پنج ریباند مؤثرترین بازیکن ایران در این دیدار بود و صمد نیکخواه بهرامی با 14 امتیاز مانند اکثر بازی های گذشته بیشترین امتیاز را به دست آورد، صمد هفت توپ از دست رفته نیز در این بازی داشت.
اوشین ساهاکیان نیز با 10 ریباند تأثیر زیادی در پیروزی ایران در فینال داشت. امیر صدقی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی تنها بازیکنانی بودند که اصلاً فرصت بازی در فینال را پیدا نکردند، کاسوکه کانامورا با 16 امتیاز بهترین بازیکن ژاپن در فینال بود.

**قطر تیم سوم کاپ آسیا 

گفتنی است، تیم ملی قطر با پیروزی 79 بر 63 مقابل فیلیپین مدال برنز بازی ها را به دست آورد. چین با پیروزی 67 بر 63 مقابل چین تایپه پنجم شد و لبنان با برد 84 بر 72 برابر ازبکستان در این دوره هفتم شد./ق
گزارشي از فرشته سيفي ناجي

برچسب ها: کاپ اسیا ، ایران ، ژاپن ، قهرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
محمود
۰۹:۱۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
زنده باد دلیر مردان
مهران
۱۶:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
آفرین و مرحبا به این شیر بچه های تیم ملی
amir
۱۵:۵۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
اگر پولی که در فوتبال بی ثمر ایران خرج می شود در بسکتبال و والیبال خرج شود قهرمان جهان و المپیک میشویم....
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
درود بر غیور مردان بسکتبال و ..........بر بعضی از فوتبالیستهای ما