سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا اخلاق پسند:

احتمال تبانی در قانون جدید لیگ وجود دارد

بازیکن تیم ملی تنیس روی میز ایران در حاشیه رقابت های رده بندی دسته برتر بزرگسالان گفت به نظر من قانون جدید لیگ امسال پینگ پنگ احتمال تبانی بین بازیکنان در مسابقات رده بندی را افزایش می دهد.

  محمدرضا اخلاق پسند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از سوابق حضورش در رقابت های المپیک صحبت کرد و گفت: بعد از المپیک سال 2004 که خود نماینده ایران بودم در دو المپیک بعدی (2008 و 2012) مقابل افشین نوروزی و نوشاد عالمیان بازی را واگذار کردم و آنها راهی رقابت های المپیک شدند.
وی در خصوص رقابت های رده بندی دسته برتر بزرگسالان گفت: این رقابت ها سطح بالایی دارد و بازیکنان با آمادگی کامل حاضر شده اند و نمی توان کسی را به آسانی برد.
 اخلاق پسند خاطرنشان کرد: چون اکنون مشغول تمرینات بدنسازی هستم با آمادگی کامل در این رقابت ها حاضر نشده ام و صد درصد تمرین نکرده ام اما برنامه ام این است که جزو 8 نفر باشم و بتوانم در رقابت های انتخابی تیم ملی هم شرکت کنم حالا اگر بتوانم مقام بهتری کسب کنم که خیلی بهتر می شود اما برنامه اصلی من حضور در رقابت های مهم تر است.
وی افزود: مربی برای تمرین کردن ندارم و برای حضور در این مسابقات نیز در رشت و به همراه عارف احمدی فر که خودش در این رقابت ها شرکت کرده است تمرین می کردیم.
اخلاق پسند در پاسخ به اینکه نظرش درباره قانون جدید لیگ تنیس روی میز که تیم ها می توانند از 6 نفر اول رده بندی فقط 2 بازیکن را انتخاب کنند گفت: این قانون جدید به نفع پینگ پنگ نییست و انگیزه بازیکنان را از بین می برد زیرا در دوره ای پینگ پنگ بازان در این مسابقات رده بندی انگیزه داشتند و می گفتند اگر جزو شش نفر اول رده بندی شوند امکان این را دارند که قراردادهای بهتری ببندند و عضو تیم های بهتری شوند اما اکنون شرایط تغییر کرده است.
 وی تصریح کرد: این موضوع احتمال وقوع تبانی بین بازیکنان را نیز تقویت می کند ممکن است آنها ترجیح دهند تا جزو نفرات اول رقابت های رده بندی نشوند تا بتوانند قراردادهای بهتری را با تیم های برتر منعقد کنند. ملی پوش تنیس روی میز ایران، با بیان اینکه مدت 14 سال است که پیراهن تیم ملی را بر تن می کند برای هرچه بهتر شدن وضعیت آن پیشنهاد داد، به نظر من بهتر است در طول چند دوره اردوهای منظم شبانه روزی برگزار شود تا بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند و در اوج تمرینات تغذیه و... به آمادگی نسبی برسند و اینگونه نباشند که قبل از اعزام و در فرودگاه همدیگر را ببینند. اخلاق پسند درباره اینکه تا چه حد حریف تمرینی خارجی به ملی پوشان کمک خواهد کرد گفت: به طور قطع پینگ پنگ ورزشی است که دو قسمت دارد، بخش اول آن مربی است و بخش دیگر اجرایی است، حضور یار تمرینی قوی باعث می شود در طولانی مدت حرکت دست بازیکن و سایر نکات لازم تکنیکی ما درست شود و بسیار خوب است.
وی در خصوص اعزام های برون مرزی بیان کرد: این اعزام ها و اینکه چه بازیکنانی اعزام می شوند زیر نظر کمیته فنی است من بازیکنی هستم که تجربه زیادی در رقابت های بروم مرزی کرده ام و بازیکنان با رنکینگ های بالاتر از خودم را برده ام اگر کمیته فنی هم به من نظر کنند و نمی گویم به اندازه نوشاد و نیما عالمیان اما اگر من را نیز به مسابقات بین المللی بفرستند جواب اعتماد آنها را خواهم داد. بازیکن ارزنده تنیس روی میز ایران از برنامه اش برای المپیک 2016 گفت: صد درصد به المپیک می اندیشم و با جدیت تمرین می کنم تا بتوانم دوباره حضور در المپیک را تجربه کنم./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.