سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اقدامات ضد اسلامي اخير را محکوم کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، با تحریک آمیز دانستن فیلم" بی گناهی مسلمانان" و کاریکاتور موهن در مجله شارلی ابدو گفت: “هم فیلم و هم کاریکاتور خبیثانه هستند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه يورونيوز ، شهرهای مختلف پاکستان، جمعه 31 شهریور که از سوی دولت روز "عشق به پیامبر” نامیده و تعطیل عمومی اعلام شده بود، شاهد تظاهرات گسترده و خشونت آمیز در اعتراض به انتشار فیلم "بی گناهی مسلمانان” بود.

براثر درگیری هایی که در همین راستا میان معترضان و نیروهای امنیتی روی داد دستکم ۱۹تن جان باخته و ۲۳۰نفر دیگر مجروح شدند.

در اسلام آباد، پایتخت، تظاهرکنندگان سعی کردند تا با عبور از موانع به محله دیپلماتیک این شهر که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد وارد شوند.

در واکنش به اعتراضات گسترده شهروندان و دولت های کشورهای اسلامی، روپرت کولویل، سخنگوی ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با تحریک آمیز دانستن فیلم بی گناهی مسلمانان و کاریکاتور پیامبر اسلام در مجله شارلی ابدو گفت: "هم فیلم و هم کاریکاتور خبیثانه هستند و به وضوح تحریک آمیز. کمیسرعالی حقوق بشر به روشنی علت تمایل مردم به اعتراض قدرتمند علیه فیلم و همینطور کاریکاتورها را می فهمد و و حق به انجام چنین کاری را البته با شیوه های مسالمت آمیز، برای آن ها محترم می شمارد.”

خشونت در دو شهر مهم پاکستان، کراچی و پیشاور، بیش از سایر نقاط بوده است.

بسیاری از جریان های اسلامگرای پاکستان، دولت این کشور را به داشتن اتحاد با ایالات متحده آمریکا متهم و آن را محکوم می کنند.

برچسب ها: بین الملل ، حقوق ، بشر ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.