سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افزون بر 11 هزار كیلومتر بزرگراه در كشور مورد نیاز است

معاون شركت ساخت و توسعه شبكه های حمل و نقل كشور، توسعه راهها را زیربنای پیشرفت كشور دانست و گفت: وضعیت تصادفات و خسارات جاده ای كشور نسبت به سایر كشورها بالا است و باید 11 هزار كیلومتر از كل 25 هزار كیلومتر جاده كشور را به بزرگراه تبدیل كرد تا از این خسارات كاسته شود.




یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ 'خیرالله خادمی' در آیین كلنگ زنی نخستین تقاطع سه طبقه كشور در اندیمشك افزود: در سطح كشور 25 هزار كیلومتر جاده داریم كه ترافیك آن در حال اشباع است كه با توجه به وضعیت ترافیكی جاده ها باید تلاش كرد كه با احداث راه و بزرگراه بخش ترانزیت را از چالش ترافیك و حوادث رها كرد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر اولویت بخش حمل و نقل رفع گلوگاهها و نقاط حادثه خیز است كه با توجه به این مهم هم اكنون در استان خوزستان قطعه پل زال اندیمشك با اعتبار 1200 میلیارد ریال در بخش دولتی و 1200 میلیاردریال دیگر از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

وی افزود: پروژه مهم دیگر نیز تقاطع غیرهمسطح كه امروز كلنگ زنی شد در راستای رفع نقاط حادثه خیز با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال و اعتبار كلی 150 میلیارد ریال پیش بینی و احداث می شود.

معاون شركت ساخت و توسعه شبكه های حمل و نقل كشور با اشاره به برنامه های ترانزیتی خوزستان گفت: در این استان یك هزار كیلومتر بزرگراه نیاز است كه احداث این بزرگراهها در ردیف بودجه ای كشور وجود دارد و باید تلاش كرد اعتبار احداث آنها تامین تا در ساخت این طرح ها تسریع شود.

وی افزود: اندیمشك دروازه خوزستان و چهار راه ترانزیتی چند استان است و با توجه به اینكه این محور در مسیر اهواز و محل تلاقی به شهر دزفول است یكی از نقاط حادثه خیز به شمار می رفت كه با احداث این طرح كه نخستین تقاطع سه طبقه غیر همسطح در كشور است از بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد.

خادمی با بیان اینكه در هیچ كشوری توسعه اتفاق نمی افتد مگر اینكه در بخش های ترانزیت و راه و نیز بخش حمل و نقل ریلی آن زیرساخت های توسعه انجام گرفته باشد؛ افزود:مقام معظم رهبری و مسوولین خدمتگزار در دولت همواره بر توسعه زیرساخت ها در این بخش تاكید جدی دارند و با توجه به اینكه طبق برنامه ریزی ها ما باید در چشم انداز 20 ساله كشور به لحاظ اقتصادی به جایگاه برتر در منطقه تبدیل شویم لذا باید در گام اول زیرساخت ها را در بخش حمل و نقل توسعه داده و تقویت كنیم./س


برچسب ها: افزون ، بزرگراه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.