سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

همایش ملی خرما و امنیت غذایی در خوزستان برگزار می شود

دبیراجرایی همایش ملی 'خرما و امنیت غذایی' گفت: این همایش به مدت دو روز 26 و 27 مهرماه امسال در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشكی اهواز برگزار می شود.




یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'سیمین فقهی' با اعلام این خبر گفت: معاونت غذا و داروی خوزستان در نظر دارد با برگزاری این همایش با نگرشی علمی - كاربردی نسبت به افزایش سطح سلامت فناوری تولید، فرآوری، بسته بندی و تجارت این محصول، راهكارهای موثری در راستای اهداف فوق حاصل شود.

وی محور های همایش ملی خرما و امنیت غذایی را مشتمل بر نقش خرما در تغذیه، سلامت و بیماری، فنون بهینه تولید و فناوری های نوین، مدیریت آفات و بیماری ها، مدیریت آبیاری و تغذیه، مكانیزاسیون عملیات كاشت و برداشت، دانش، فناوری و صنایع بسته بندی، فرآوری و تولید فرآورده های جدید، كنترل كیفیت و ضوابط بهداشتی خرما، مدیریت ضایعات و پسماند، اقتصاد، تجارت، بازار رسانی و چالش های جهانی و بررسی توكسی كولوژی خرما در مراحل مختلف كاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت عنوان كرد.

فقهی با بیان اینكه برگزاری این همایش در قالب مقاله، پوستر و سخنرانی است خاطرنشان كرد: درصدد هستیم نمایشگاهی به منظور نمایش فرآورده های تولید شده از نخل و خرما برپا شود تا علاوه بر معرفی موسسات فرآوری و بسته بندی خرمای دارای مجوز های بهداشتی، زمینه ساز ایجاد صنایع و اشتغال در این خصوص باشد.

وی اظهار امیدواری كرد: با برگزاری این همایش ارتباط تنگاتنگی بین فناوری تولید، صنعت و تجارت فراهم شود و ضمن بررسی چالش های اساسی بر سر راه ارتقای این محصول استراتژیك گامی مثبت در راستای افزایش بهره وری، تولید، اقتصاد فعال، پویا و رونق مراكز عمده تولید كننده خرما در استان بر داریم.

فقهی در خصوص نحوه برگزاری همایش ملی خرما اظهارداشت: علاقه مندان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به درگاه همایش به نشانی www.fdokhz-hamayesh.ir مراجعه و یا با شماره تلفن دبیر خانه همایش 2232352 -0611 تماس بگیرند. /س
برچسب ها: همایش ، خرما ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.