سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان راه‌اندازی شد

معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور از دانشگاه به عنوان مهمترین سنگر انقلاب نام برد که برای حفظ نظام دانشگاهیان باید معارف دین را بشناسند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام نخچی در آیین راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص) در یک فیلم موهن، از دانشگاه به عنوان استراتژیک ترین و مهمترین سنگر انقلاب نام برد و گفت: یکی از راه های حفظ نظام این است که دانشجویان و دانشگاهیان ما معارف دین را بشناسند.
وي تصریح کرد: شاخصه نظام اسلامی نفی سکولار است و بنابر نظر امام خمینی (ره) دین باید در تمام ابعاد زندگی نقش داشته باشد؛ با این وجود این قشر دانشگاهی است که می تواند این نقش را برجسته کند.
معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور افزود: دشمن در جنگی که با ما شروع کرده به دنبال این است که دانشگاه ها را فتح و به تبع آن کشور را تسخیر کند.

نخچي با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تبلیغ مسیحیت تبشیری، بهائیت و وهابیت گفت: مبلغان این جریانات برای جذب مخاطبان خود در ابتدا مسائلی را که با دین اسلام مشترک هستند، مطرح می کنند و پس از آنکه فرد را تحت تاثیر قرار دادند آنچه را که مدنظرشان است القا می کنند.
وياز قرآن به عنوان محور کار این حوزه نام برد و گفت: بومی سازی و تجدید نظر در محتوای دروس توسط معاونت پژوهش این حوزه در دست انجام است.
معاون آموزش حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور با اذعان به اینکه دروس این حوزه شامل معارف دینی می باشد، یادآور شد: در دوره مقدماتی 70 واحد درسی نظیر ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، منطق، انسان شناسی، آشنایی با حدیث و معارف حدیثی، آشنایی با اصول فقه، تاریخ اسلام و سیره معصومین، فلسفه اسلامی و مکاتب فلسفه غرب، آشنایی با ادیان، جریان شناسی، نظام سیاسی اسلام، اخلاق اسلامی و... به دانشجویان ارائه می شوند./س 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.