سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سوسنگرد راه‌اندازی شد

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان سوسنگر با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی شد.




یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ این ایستگاه که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به خوزستان بوده با اعتبار یک میلیارد و600 میلیون ریال در شهرستان سوسنگرد راه‌اندازی شده است.

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سوسنگرد توان آنالیز ذرات 2.5 و10 میکرون را دارد.

در آئین افتتاح این طرح، محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دلایل احداث این ایستگاه را موقعیت جغرافیایی شهرستان و همجواری آن با کانون‌های گرد و غبار و همسوی محل با جریان باد غالب استان اعلام کرد و وجود این ایستگاه را در منطقه به منظور رصد وضعیت آلودگی هوا مهم و ضروری دانست.

همچنین در مراسمی دیگر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر نمایندگی این اداره و ایستگاه تحقیقات زیست محیطی در شهرستان هویزه افتتاح شد.

این ایستگاه تحقیقاتی در مساحت 900 متر مربع با زیر بنای  600متر مربع و اعتبار 2 میلیارد و500  میلیون ریال احداث شده است.

در مراسم افتتاح این طرح، محمدی زاده با بیان اینکه موقعیت و پتانسیل زیست محیطی منطقه ایجاب می‌کند که یک مرکز تحقیقاتی متناسب با شهرستان ایجاد شود از همه کسانی که در راه‌اندازی این مرکز تلاش کرده‌اند سپاسگزاری کرد.

 با توجه به همجواری شهرستان هویزه با تالاب هورالعظیم و تنوع گسترده حیات وحش  با هدف مدیریت و کنترل منطقه، احداث این دفتر می‌تواند نقش مهمی در حفظ و حراست منطقه داشته باشد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.