سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس دکتراي افتخاري دانشگاه قدس را به اردوغان اعطا کرد

رئيس تشکيلات خود گردان فلسطين دکتراي افتخاري دانشگاه قدس شريف را به نخست وزير ترکيه اعطا کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، محمود عباس که ديروز وارد آنکارا شد، در مراسمي دکتراي افتخاري مطالعات انساني از دانشگاه قدس شريف فلسطين را به رجب طيب اردوغان داد.

وي خاطر نشان کرد مسئله فلسطين نيز مانند موضوع قدس شريف از مسايل بسيار مهم و مقدس است.

عباس گفت: انکار حقايق هرگز منجر به آن نمي شود حقايق محو شود و با وجود اينکه اشغالگري و کشتار فلسطيني ها از جانب اسرائيل در شهر بيت المقدس سالها ادامه دارد مردم فلسطين از اين شهر حمايت مي کنند. رئيس تشکيلات خودگردان اظهار داشت باوجود همه اقدامات اسرائيل براي از بين بردن اثار و هويت تاريخي شهر بيت المقدس، اين شهر همچنان هويت اسلامي خود را حفظ کرده است. وي خاطر نشان کرد دولت اسرائيل بايد بداندکه توسعه شهرک سازي در بيت المقدس و اعمال فشار بر مردم فلسطين براي ترک خانه هايشان هرگز به نتيجه نخواهد رسيد.

از سوي ديگر رجب طيب اردوغان در اين مراسم گفت : ترکيه شهر بيت المقدس را شهر تسامح، مدارا ، صلح ، برادري مي داند و اميدوار است صلح و آرامش به اين شهر برگردد.

اردوغان همچنين از اقدامات دولت اسرائيل در حفاريهاي غير مجاز در اطراف قدس شريف به شدت انتقاد و تاکيد کرد اين حفاريها تهديدي براي آثار تاريخي و مقدسات مسلمانان است.

نخست وزير ترکيه از اسرائيل به علت ادامه شهرک سازي در شرق بيت المقدس انتقاد کرد.

وي افزود اسرائيل با ساخت ديوار نژاد پرستانه حايل به دنبال اين است تا شهر بيت المقدس را از کرانه باختري رود اردن تفکيک کند و اين امر سبب خواهد شد روابط مادي ، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي بين بيت المقدس و کرانه باختري رود اردن قطع شود.

 اردوغان گفت ترکيه از هيچ تلاشي براي حمايت از فلسطيني ها در زمينه هاي مختلف دريغ نخواهد کرد و از دولت اسرائيل خواست تحريمها عليه ساکنان نوار غزه را لغو کند و محدوديت ها عليه فلسطيني ها را در کرانه باختري بردارد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.