سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

صنایع دفاعی کشور در مرحله صادرات

صنایع دفاعی کشور به مرحله صادرات رسیده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز صنعت دفاعی ایران اسلامی نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه در صورت صلاحدید توان صادرات را نیز دارد.
حسین محمدی اظهار داشت: امروز ایران به طور کامل نیازهای نظامی زمینی، هوایی و دریایی خود را تامین می‌کند.
وی افزود: در صنعت هوایی به عنوان مثال هواپیمای مافوق صوت آذرخش را داریم که که اگر از اف 14 و اف 5 برتر نباشد چیزی از آنها کمتر ندارد و در این زمینه هواپیمای صاعقه نیز قابل ذکر است.
محمدی تصریح کرد: هلکوپترهای رزمی کشور بسیار فناوری بالایی دارند و یک نمونه 212 ساخت ایران قابلیتی برابر با کبری دارد.
وی ادامه داد: در صنایع نظامی دریایی ایران در رده چند کشور محدودی است که توان ساخت زیردریایی دارد و در صنعت هوافضا موشک‌های بالستیک شهاب با برد بیش از 2 هزار کیلومتر بازدارندگی بسیار خوبی برای کشور دارند.
فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویر احمد بیان کرد: نیروهای نظامی کشور با قابلیت تغییر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی متناسب با نوع تهاجم دشمن فضایی را ایجاد کرده‌اند که دشمن قابلیت تعرض را از دست داده است.
وی اضافه کرد: در شرایط دفاع مقدس که اقتصاد کشور تک‌محصولی بود بر خلاف دشمن بعثی ایران حاضر نشد پرچم کشورهای بیگانه را بر نفتکش‌های خود نصب کند و با اقتدار از آنها در برابر تعرض دفاع کرد.
محمدی با اشاره به وضعیت دشوار سال‌های دفاع مقدس و حمایت همه‌جانبه استکبار از عراق خاطرنشان کرد: رزمندگان ما تنها با اتکا به قدرت ایمان 30 روز در خرمشهر مقاومت کردند در حالی که بعدها همان نیروی مهاجم در چند ساعت دفاع کویت را در هم شکست و این نشان‌دهنده قدرت رزمندگان ایران اسلامی است.
به گفته وی، تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت و هیچ امتیازی به دشمن داده نشد دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی بود.
محمدی بیان کرد: دشمن در آن زمان با تکیه بر برتری فیزیکی خود توان فرهنگی و نیروی انسانی را دست کم گرفته بود اما بعد از برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا و اتحاد ارتش و سپاه عملیات‌ موفق ثامن‌الائمه و طریق‌القدس رقم خورد و هزاران اسیر عراقی باعث بهت دشمن شد.
فرماندهی ارشد آجا در منطقه ابراز داشت: نقش ایمان، روحیه ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی، توسل به آیات الهی و ائمه اطهار و عشق به حضرت امام (ره) رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.
وی اضافه کرد: امروز نیز اگر می‌خواهیم از امنیت پایدار برخوردار باشیم باید اقتدار نظامی را حفظ کرده و نیروهای نظامی را با دیده تکریم بنگریم و نگذاریم در پیچ و خم مسائل اقتصادی قرار بگیرند./س

برچسب ها: صنایع ، دفایی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.