سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در شرکت امیرکبیر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر امیر کبیر از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و دریافت اولین گواهی نامه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحت پروتکل کنوانسیون تغییر آب وهوای سازمان ملل متحد درکشور، خبر داد.



یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛محمد فتحی مکوندی  در نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه صیانت از طبیعت و محیط زیست از اهداف شرکت است، برای تغییر سوخت مورد استفاده در این واحد از دو سال پیش کارهای کارشناسی و برنامه ریزی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در راستای به کار گیری سیستم جدید و استفاده از سوخت گاز طبیعی سالانه 60 هزار تن از آلاینده ها کاهش می یابد، افزود: پس از اقدامات انجام شده پروژه مکانیزم توسعه هوای پاک (CDM) برای شرکت کشت و صنعت نیشکر امیر کبیر در سازمان ملل به ثبت رسید و در مردادماه امسال این شرکت موفق به اخذ اولین گواهی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحت پروتکل تغییر آب و هوای سازمان ملل متحد در ایران شد.
 
فتحی مکوندی تصریح کرد: به این ترتیب تمام کارخانه های شرکت کشت و صنعت امیرکبیر برای نخستین بار در کل کشور گاز سوز شده اند.
 
وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در سال 79 در بخش تولید شکرخام به بهره ‌برداری رسید، افزود: پس از راه‌ اندازی کارخانه تصفیه شکر، این شرکت در سال 83 شکر سفید خود را با رعایت استانداردهای جهانی از جمله به‌ کارگیری مدیریت کیفیت ISO9001، محیط زیست ISO14001، ایمنی OHSAS18001 و همچنین اخذ نشان استاندارد ملی تولید کرد.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر مساحت اراضی این شرکت را 12 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این شرکت دارای دو کارخانه تولید شکر خام با ظرفیت سالانه 100 هزار تن و تولیدشکر سفید با ظرفیت سالانه 175 هزار تن است.
 
فتحی مکوندی افزود: هریک از واحدهای شرکت کشت و توسعه نیشکر سالانه 35تا40هزار تن ملاس تولید می کنند.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته در این شرکت 50 هزار تن شکر خام و 130 هزار تن شکرسفید تولید شده، گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 685هزار تن نیشکر و 70 هزار تن شکر خام در این شرکت از سطح 8800 هکتار تولید شود./س
برچسب ها: کاهش ، گاز ، امیرکبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.