سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس آخرين نظرسنجي ها ؛

کاهش بخت رامني براي پيروزي در انتخابات طي يک ماه گذشته

تازه ترين نظرسنجي ها از کاهش شديد تعداد راي دهندگاني حکايت دارد که در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به ميت رامني راي مي دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در سي ام آگوست امسال و در آخرين روز گردهمايي ملي جمهوريخواهان، ميزان حمايت از ميت رامني نامزد اين حزب در مقايسه با باراک اوباما به ميزان 48  درصد در برابر 42 درصد بود.
 به اين ترتيب رامني به بخت خود در انتخابات مي توانست اميدوار باشد اما تازه ترين نظرسنجي رويترز و ايپسوس که نتايج آن بيستم سپتامبر و با گذشت کمتر از يک ماه منتشر شد، نشان داد ميزان حمايت از اوباما و رامني به نسبت 48 درصد در برابر 43 درصد رسيده و اوباما از رقيب خود جلوتر است.
اين ريزش ناشي از اتفاقات نامطلوبي است که در دو هفته اخير براي نامزد حزب جمهوريخواه رخ داده است. انتشار فيلمي که مخفيانه از رامني گرفته شده بود و صحبت هاي او را درباره ناديده گرفتن چهل و هفت درصد راي دهندگان مطرح مي کرد، تيم انتخاباتي او را به تکاپو واداشت و بسياري از جمهوريخواهان را به نتيجه راي گيري ششم نوامبر دلسرد کرد.
در عين حال به رغم گاف هاي سياسي رامني و سوالات بسياري که درباره مبارزات انتخاباتي او مطرح است، هنوز تحليلگران سياسي بخت او را در اين مبارزه تمام شده نمي دانند. فرماندار سابق ماساچوست هنوز زمان دارد مسير اين رقابت را تغيير دهد گرچه در چند ماه گذشته اين توانايي را از خود بروز نداده است. اوباما نيز با توجه به نرخ هشت و يک دهم درصدي بيکاري، رشد کند اقتصادي و شمار زياد راي دهندگاني که باور دارند آمريکا در مسير درستي حرکت نمي کند، همچنان آسيب پذير است.  در عين حال بررسي ها نشان مي دهد اکثر مردم آمريکا فکر مي کنند اوباما بهتر از رامني مي تواند به نگراني هاي آنها پاسخ دهد. صحبت هاي رامني درباره حاميان اوباما که ماليات نمي دهند و متکي به مزاياي دولتي هستند، اين پيام را داشت که رامني يک ثروتمند دور از دسترس است.
نظرسنجي موسسه پيو نيز نشان داده است ميزان محبوبيت اوباما در مقايسه با رامني به نسبت سه به يک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.