سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه /

بالا رفتن خطرمرگ جنین بارژیم غذایی پرچرب در مادران باردار

كارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشكی خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی گفت: رژیم غذایی پرچرب در مادران باردار خطرمرگ جنین را افزایش می دهد.

مهسا قوی پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: رژیم غذایی پرچرب موجب كاهش جریان خون از بدن مادر به جفت، افزایش احتمال چاقی در نوزاد و دیابتی شدن نوزاد در آینده می‌شود.

وی اظهار كرد: چاقی در بارداری برای خود مادر هم خطر آفرین است و زنانی كه در دوران بارداری خود بسیار چاق هستند به مراتب بیش از دیگران در معرض ابتلا به عوارض دوران بارداری هستند.

این كارشناس با اشاره به عوارض چاقی بر روی جنین گفت: رژیم غذایی پر چربی در بارداری باعث تغییراتی در مغز جنین و بدنبال آن افزایش وزن و چاقی جنین شود.

قوی پورگفت: مادران برای داشتن فرزندانی سالم در آینده باید دارای تغذیه‌ای متعادل با چربی‌های اشباع كم باشند.

وی اظهار كرد: چربی‌های اشباع غالبا در گوشت‌های چرب، غذاهای آماده ، شیرینی‌ها و دسرها یافت می‌شوند.

قوی پور با تاكید بر اینكه مصرف مقادیر مناسبی از چربی های مفید برای رشد نوزاد ضروری است گفت: مادران باردار به مقادیر مناسبی از چربی‌های ضروری نظیر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 نیاز دارند كه در تامین سلامت دستگاه عصبی از اهمیت زیادی برخوردار است.

كارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشكی خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی افزود: ماهی‌های آب سرد كه جیوه‌ی كمتری دارند، دانه و روغن دانه‌ی كتان، سویا، روغن ماهی، گردو و كدوی زمستانه منابع بسیار خوبی ازاسیدهای چرب امگا 3 هستند.

وی اظهار كرد: تخم‌مرغ، روغن ذرت، نان‌های تهیه شده از غلات كامل، دانه و روغن آفتابگردان غنی از اسیدهای چرب امگا 6 می باشند.

قوی پورگفت: استفاده از منابع غذایی مذكور و حذف چربی‌های اشباع می تواند به عنوان بهترین رژیم غذایی برای كل افراد جامعه باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.