سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متفاوت‌ترین کاربرهای انرژی هسته ای

انرژی هسته ای که این روزها بحث داغی در سطح جهانی دارد اگر به درستی استفاده شود می تواند در خدمت بشریت باشد و هیچ مشکلی برای دنیا ایجاد نکند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، انرژی هسته ای کاربردهای بسیار زیادی دارد و از جمله آن ها می توان به تولید برق و علم پزشکی اشاره کرد اما کاربردهای دیگری نیز دارد که ر ادامه به آن اشاره می کنیم.

تمیز کردن هوا



یکی از استفاده های خوبی که می توان با کمک انرژي هسته ای انجام داد تمیز کردن هوا است. انرژي هسته یکی از وسیله های ای است که می توان به کمک آن از بارش باران های اسیدی جلوگیری کرد و همچنین مواد خطرناکی مانند سولفور دی اکسید را نیز قبل از ورود به هوا نابود می کند.

حسگرهای دود



حتما شما هم با حسگرهای دود که در صورت اتش سوزی هشدار می دهند آشنا هستید. این حس گرها با استفاده از عنصر آمریسیوم کار می کنند که یکی از عناصر کاربردی در انرژی هسته ای است. این دستگاه ها می توانند جان شما را در بسیاری از موارد نجات دهند.

درمان های هسته ای



تشعشعات رادیواکتیو می تواند باعث بروز بیماری های بسیار زیادی در بدن انسان ها شود و حتی سرطان هایی را نیز در پی دارد اما همین رادیواکتیو می تواند در تشخیص بیماری های خطرناک نیز بسیار مفیدباشند. پزشکان با استفاده از این تشعشعات موارد خاصی که در داخل بدن رخ می دهد را تشخیص می دهند.

عکس های X-Ray



در سال 1895 برای اولین بار "ویلهلم رونتجن" با استفاده از تشعشعات رادیواکتیو دستگاه عکسبرداری ایکس – ری را تولید کرد و آن را در خدمت علم پزشکی قرار داد. از آن زمان تا به حال افراد بسیار زیادی با استفاده از این دستگاه حتی جان دوباره گرفته اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.